در مراسم افتتاحیه ی کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" عنوان شد: درمجموع ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۱۸ مورد از آن‌ها در پنل‌های اختصاصی ارائه خواهند شد و بقیه به‌صورت پوستر از روی سایت کنفرانس به آدرس http://ncsshi.ilam.ac.ir قابل‌مشاهده هستند.
کد خبر: ۹۲۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 10 December 2020

مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" به صورت حضوری و برخط در دانشگاه ایلام برگزار گردید

   مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی "تازه‌های علوم ورزش و سلامت" به صورت حضور و برخط و با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر علوم ورئیس سازمان امور دانشجویان کشور، دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت عتف،  دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر علیشایی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر یاری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر خیری دبیر علمی کنفرانس، دکتر رضایی مدیر تربیت بدنی دانشگاه و دکتر علیزاده مدیر گروه علوم ورزشی در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار شد.

در این مراسم دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، با تبریک روز دانشجو و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از همه عوامل برگزاری این کنفرانس باشکوه، به روند توسعه ورزش دانشگاهی در دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: در این دوره ورزش دانشگاهی در سه محور شامل توسعه زیرساخت‌ها، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی از توسعه مطلوبی برخوردار شد و توفیقات بزرگی صورت گرفت.

معاون وزیر علوم افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های بزرگ و زودبازده در دستور کار قرار گرفتند، که خوشبختانه  با شتاب خوبی تکمیل شدند و در این راستا در سال جاری ۴۳ طرح در دانشگاه‌های مختلف کشور افتتاح شد و در دهه فجر هم تعداد دیگری افتتاح خواهد شد.

 صدیقی، تأمین سلامت جسمی و روحی دانشجویان را یکی از راهبردهای سامان امور دانشجویان عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، ادره کل تربیت بدنی و فدراسیون ورزش‌های همگانی برنامه‌ها و اقدامات ارزنده‌ای برای شناخت و رفع مشکلات جسمی و روحی دانشجویان انجام دادند و حدود ۸۰ مرکز در سطح دانشگاه‌های کشور در این زمینه فعالیت دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با اشاره به تأثیر پدیده کرونا بر انجام فعالیت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: علیرغم شیوع این پدیده و مخاطراتی که برای سلامت روحی دانشجویان به علت خانه نشینی به همراه دارد، اما همکاران اینجانب با اتخاذ تدابیر لازم روش‌های نوینی را برای انجام مسابقات ورزشی پیاده کردند که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت.

 صدیقی در بخش دیگر سخنان خود با تمجید از رشادت‌های مردم استان ایلام در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: نظر به شرایط خاص جغرافیایی استان ایلام، این استان قابلیت‌های منحصر به فردی برای انجام مسابقات ورزشی دارد، که باید مد نظر برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران قرار گیرد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در دانشگاه ایلام را مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: با اهتمام دکتر علی‌اکبری و همکاران ایشان، طرح‌های خوبی در دولت تدبیر و امید در این دانشگاه احداث گردید و با تأمین منابع مالی که در همین ماه انجام گرفت، ان شاء‌الله در آینده نزدیک هم شاهد افتتاح پروژه‌های دیگر در این دانشگاه خواهیم بود.

در ادامه مراسم دکتر احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با قدردانی از همکاری همه جانبه رئیس دانشگاه ایلام و تقدیر از زحمات دکتر علیشایی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام برای برگزاری این کنفرانس، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید شاهد یک تحرک جامع و مؤثر در توسعه ورزش دانشجویی بوده‌ایم و زیرساخت‌های لازم برای اعتلای ورزش قهرمانی و همگانی در این حوزه فراهم شده است.

احمدی در ادامه به موضوع نقش رسانه در ترویج ورزش همگانی پرداخت و با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی به معنای پاسخ‌گویی به نیازهای ورزشی تمام جمعیت کشوراست، تأکید کرد این موضوع برای توسعه کشور راهبردی و اولویت‌دار است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: نیروی انسانی برای اینکه از آمادگی برخوردار باشد، باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد، که این مهم از طریق  ورزش که هم کمک هزینه است و هم سریع انجام می‌گیرد، محقق می‌شود.  

دکتر احمدی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بر اساس رسالتی که دارند باید در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش، اطلاع‌رسانی و ایجاد مشارکت مؤثر مردم نقش محوری داشته باشند.

در ابتدای این مراسم دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیرمقدم به مهمانان و مدعوین حاضر در مراسم، اظهار داشت: دانشگاه ایلام با گذشت چهار دهه از فعالیت علمی، به مثابه نماد و گرانیگاه علمی و فرهنگی استان ایلام با اتکا به سرمایه‌های بی بدیل معنوی، انسانی، علمی و پژوهشی مفتخر است دِین خود را نسبت به جامعه ادا نموده و به مسئولیت اجتماعی‌اش در قبال جامعه و نهادینه کردن مبانی علمی اهتمام ورزیده و به تعامل سازنده علم و عمل جامه عمل بپوشاند.

علی‌اکبری، یادآور شد: ایده برگزاری همایش ملی آن هم در یک حوزه تخصصیِ با اهمیت همچون ورزش و سلامت با پشتگرمی به این سرمایه‌های ارزشمند خوشبختانه با استقبال مواجه شد. این رویداد مهم در زمینه‌ای رقم خورده است، که حضور اعضای هیئت علمی با انگیزه و همراهِ گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، و تجربه ارزنده آنان در برگزاری همایش‌ها و رویدادهای علمی در کنار تربیت دانشجویان موفق در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همواره برجسته و چشمگیر بوده و هست. از سوی دیگر، فعالیت ارزنده و پرثمر مدیریت تربیت بدنی دانشگاه و کسب مقام‌ها و مدال‌های رنگارنگ در سطح استان، منطقه و کشور توسط دانشجویان ورزش دوستِ دانشگاه ایلام پرافتخار بوده و همه اینها بدون اهتمام جدی معاونت محترم پژوهشی در تأمین زیر ساخت ها و توانمندی های لازم برای برگزاری این همایشِ با عظمت بصورتِ برخط، تنها بخشی از سرمایه‌های درونی و امیدبخش ما در درون دانشگاه امکانپذیر نبوده است.

رئیس دانشگاه ایلام افزود: در این میان، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان و مدیریت پرتلاش و هم افزایی برادر ارجمندم جناب دکتر علیشاهی و تجربه موفق فعالیت‌های مشترک طی چند سال گذشته نویدبخش توفیق همکاری ما در سطح ملی بود و به تبع ما را به برگزاری مناسب این رویدادِ مشترک امیدوار و مشتاق گردانید. همچنین، در کنار همکاری‌های بین بخشی، نظر مساعد مدیریت عالی استان و حمایت‌های مثال زدنی استاندار گرانقدر و معاونین محترمشان از برگزاری چنین رویدادهایی به همگرایی و سینرژی برای برگزاری این کنفرانس انجامید.

علی‌اکبری، با اشاره به همکاری همه جانبه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان از روند برگزاری این کنفرانس، گفت: در اینجا مایلم که از حمایت‌های همه جانبه وزارت عتف به ویژه معاونت محترم وزیر و ریاست سازمان امور دانشجویان، جناب آقای دکتر صدیقی و نیز مدیرکل محترم تربیت بدنی این وزارت، جناب آقای دکتر علیزاده به عنوان سرمایه‌هایی که دانشگاه ایلام همیشه به وجودش، مفتخر و در برگزاری این همایش نیز بهره‌مند بوده است، اشاره نمایم. هر دو عزیز در مقام مهمان ویژه و سخنران کلیدی به شأن این مجلس با عظمت افزوده‌اند. با اعلام مراتب سپاس از قبول دعوت و افتخار حضور ایشان، اعلام می‌دارم که افزایش سرانه ورزشی دانشگاه ایلام طی چند سال اخیر مرهون حمایت‌های بی دریغ این عزیزان است.

رئیس دانشگاه با اشاره به زحمات و تلاش‌های انجام شده توسط عوامل برگزاری کنفرانس، اظهار کرد: امروز که زحمات همه عزیزان ثمر داده و در این آیین افتتاحیه شاهد به بار نشستن همه تلاش‌ها هستیم، به عنوان رئیس دانشگاه معین استان ایلام، مایلم مراتب امتنان خود را از جناب دکتر خیری، دبیر محترم همایش، اعضای محترم کمیته‌های علمی و اجرایی، همکاران ارجمند گروه تربیت بدنی و ریاست محترم دانشکده علوم انسانی ابراز دارم.

 علی‌اکبری، افزود: مشارکت محققین، صاحب‌نظران و نویسندگان ارجمندی که با ارسال ۱۷۰ اثر ارزشمند به غنای علمی این رویداد افزوده‌اند موجب امتنان و سپاس می‌باشد. همچنین مراتب قدرشناسی خود را از زحمات داوران ارزشمندی که با اهتمام جدی مراحل سخت داوری را متقبل شدند اظهار می‌نمایم.

رئیس دانشگاه ایلام، نقش حامیان کنفرانس را کلیدی عنوان کرد و گفت: حامیان سخاوتمند و با انگیزه‌ی همایش از جمله فدراسیون‌های ورزش‌های همگانی، کشتی، جودو، کبدی، ورزش جانبازان و معلولین، هاکی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی با حمایت فراگیرشان در اجرای همایش و اجرای کارگاه‌های متعدد، فاصله بین علم و اجرا را به حداقل رسانده و شایسته بهترین قدرشناسی هستند. همچنین حامیان رسانه‌ای این همایش همچون: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، کنفرانس یاب، با همایش، ایران کنفرانس، کنفرانس آلرت، علم نت، سمپوزیا و سیویلیکا با اطلاع رسانی مستمر امکان مشارکت صاحبنظران در اقصی نقاط کشور را فراهم نمودند. به همین جهت مراتب خرسندی خود را از این حُسنِ همکاری اعلام می‌دارم و اهتمام فصلنامه علمی پژوهشی ابن سینا برای چاپ مقالات برتر را تکمیل کننده‌ی فعالیت مجریانِ همایش ملی تازه‌های ورزش و سلامت می دانم.

 علی‌اکبری، خاطرنشان کرد: امید است که تلاش همکاران اینجانب در دانشگاه ایلام، مجموعه عزیزان در اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام و دیگر دست‌اندرکاران شریفِ همایش مقبولِ طبع سخت پسندتان قرار گیرد.

در این مراسم دکتر علیشایی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش و فناوری و عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در مراسم، یادآور شد: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که مابین دانشگاه ایلام و اداره کل ورزش و جوانان منعقد شد، برگزاری این کنفرانس در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه در عالی‌ترین سطح در حال برگزاری است.

علیشایی با بیان اینکه، دانشگاه ایلام از ظرفیت‌های مناسب انسانی، پژوهشی و آموزشی برخوردار است، اظهار داشت: ما بر این اعتقاد هستیم که دانشگاه دایره‌المعارف گره‌گشای مشکلات و معضلات جامعه است و در این راستا دانشگاه ایلام می‌تواند کمک مؤثری برای حل مشکلات و موانع توسعه ورزش استان ایلام نماید.

در ادامه دکتر علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم سخنرانی خود را با موضوع "ورزش بدون آسیب"، ارائه داد و ضمن تشریح روند نگرانی‌های موجود در این زمینه و تعریف آسیب ورزشی، انواع آسیب‌های ورزشی و پیامدهای منتج از آن را توضیح داد و راهکارهای لازم را را برای پیشگیر از این موضوع تشریح نمود.

در پایان دکتر شرف‌نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت عتف، با استقبال از برگزاری کنفرانس ملی تازه‌های علوم ورزشی و سلامت، به طرح ویژه  پژوهشگاه برای هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: ۳۱ طرح پژوهشی به ۳۱ دانشگاه بزرگ کشور در مراکز استان‌ها واگذار شده، تا با احصاء نیازهای استانی و با محورت اساتید بتوانند برای حل مشکلات استان مورد نظر گام بردارند.

کنفرانس ملی تازه‌های علوم ورزش و سلامت با همکاری دانشگاه ایلام و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، در راستای تحقق اهداف مهمی شامل: ارائه آخرین یافته‌های علمی - پژوهشی و همچنین تبادل‌نظر در موضوعات تحقیقی به ‌منظور افزایش توان علمی و تحلیلی جامعه ورزشی، تلاش در جهت بومی‌سازی و کاربردی کردن نظریه‌های علمی در حوزه ورزش، تلاش در جهت کاربردی کردن نظریه‌های علمی در حوزه سلامت، ایجاد بستری مناسب برای طرح دیدگاه‌های تخصصی، ایجاد بستری مناسب برای همگرایی و تعامل کاربردی بین جامعه علمی و عملی، بررسی چشم‌اندازهای نوین در تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها، چالش‌ها و ارائه راهبردهای عملیاتی در توسعه علمی ورزش و همچنین کمک به رشد و ارتقاء سطح فنی ورزش کشور با بهره‌گیری از نظرات جامعه علمی در کنار تجربه و تبحر مدیران، مربیان و ورزشکاران، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تاریخ ۱۹ و ۲۰ آذرماه در دانشگاه ایلام به‌صورت آنلاین برگزار می‌گردد.
محورهای این کنفرانس شامل: فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، مدیریت ورزشی، آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی، بیومکانیک، مهندسی و فناوری ورزشی، رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی می‌باشند.

برای برگزاری این کنفرانس هفت فدراسیون‌های ورزشی شامل: کشتی، همگانی، پزشکی ورزشی، جودو، جانبازان و معلولین، کبدی و هاکی مشارکت فعال دارند.

درمجموع ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۱۸ مورد از آن‌ها در پنل‌های اختصاصی ارائه خواهند شد و بقیه به‌صورت پوستر از روی سایت کنفرانس به آدرس http://ncsshi.ilam.ac.ir قابل‌مشاهده هستند. همچنین مقالات برتر در مجله علمی پژوهشی ابن‌سینا چاپ خواهند شد./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار