استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مهمترین طرح های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 08 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری هشت طرح و پروژه برق رسانی و آبرسانی در استان که به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان انجام شد، با اشاره به این مهم که استان ایلام یک استان مرزی و دارای قابلیت‌های بسیار بالایی در حوزه آب و همینطور تولید برق است، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب برای طرح‌های آب شرب و تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان اعتبار جذب شده است.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف اراضی بالادست سدسیمره شد و گفت: بعد از مدت‌ها از سیل فروردین ماه سال ۹۸ هنوز این اراضی تعیین تکلیف نشده و پرداخت خسارات و یا تملک آنها به صورت کامل صورت نگرفته است.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: در بحث آبرسانی به زمین‌های زراعی و احیای اراضی کشاورزی اقدامات بسیار ارزشمندی از طرف وزارت نیرو در استان ایلام صورت گرفته است.

استاندار ایلام عنوان کرد: در این میان می‌توان به طرح احیای اراضی کشاورزی در شهرستان دهلران و آبرسانی به ۲۰ هزار هکتار در عین خوش، فکه و دشت عباس اشاره کرد.

لزوم توجه به پروژه‌های سدسازی ایلام

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: طرح سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: طرح سامانه گرمسیری به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های حوزه آب و خاک در ایلام نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هنوز در بیش از ۱۷ هزار هکتار از ۳۰ هزار هکتار این طرح لوله گذاری انجام نشده است، افزود: امسال حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرده و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با پیگیری‌ها و تلاش‌های استان و وزارتخانه ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یافته است.

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای این سدها در نظر گرفته شده اما نیاز است که برای سدهای میمه، چناره و سیکان اعتبارات از ردیف‌های دیگر هم در این زمینه در نظر گرفته شود./ع

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
این طرح فقط هدر دادن سرمایه های ملی است و بس!!
صدها کیلومتر آب شیرین کردستان را به شنزارهایی آبرسانی کرده اند که حتیرخارشتر هم سبز نمیشه و هیچ عمق خاکی نداره!!! فاجعه به تمام معنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار