ایمن‌سازی و اصلاح جاده‌ها ضرورتی است برای حفظ جان مردم و اهمیت آن نیز بر کسی پوشیده نیست اما در ایلام مسئولان برای بهسازی جاده‌های سیروان بهانه وجود معارض می‌تراشند و همچنان از خود سلب مسئولیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 08 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ ایمن‌سازی و اصلاح جاده‌ها ضرورتی است برای حفظ جان مردم و اهمیت آن نیز بر کسی پوشیده نیست اما در ایلام مسئولان برای بهسازی جاده‌های سیروان به بهانه وجود معارض همچنان از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

سلب مسئولیت مسئولان و بیان وجود معارض محلی برای بازسازی جاده‌های این شهرستان موجب شده است تا به گفته سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس‌راه ایلام، 7 درصد تصادفات استان ایلام به این شهرستان اختصاص داشته باشد.

حادث شدن 7 درصد تصادفات استانی در مسیر 65 کیلومتری، نبود شانه خاکی در جاده‌های این شهرستان و عدم اقدام به برنامه‌ریزی برای اصلاح، بهبود وضعیت موجود جاده‌ای در مباحث آسفالت نصب علائم هشداردهنده و بازدارنده، باریک بودن جاده موجود که بازمانده بیش از 30 سال از ساخت آن است مردم را از پیگیری ناامید کرده است و این ذهنیت را به وجود آورده است که ؛گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به‌جایی نرسد فریاد است.

مقدم شهروند سیروانی که راننده بین‌شهری است و در امور حمل مسافر شاغل است می‌گوید؛ اگر جاده سیروان را جاده مرگ نام ببرم سخن به‌گزاف نگفته‌ام.

وی افزود: کمتر روزی است که در این مسیر شاهد تصادف خسارتی و مالی و جانی نباشیم.

یحیوی دیگر شهروند سیروانی نیز با تائید سخنان دیگر همشهری خود بیان داشت: واقعیت این است که هرکس قصد تردد در جاده سیروان به ایلام قصد تردد دارد باید اشهد خود را بخواند.

وی افزود: کم‌عرض بودن جاده، نداشتن شانه خاکی، دست‌اندازهای عمیق و کیفی نبودن آسفالت و از طرفی پیچ‌های خطر‌ناک به علت کوهستانی بودن منطقه و عدم توجه به اصلاح جاده و توسعه آن دلیل اصلی تصادفات این مسیر در ایلام است.

نتیجه بررسی غفلت مسئولان از جاده سیروان؛ اختصاص تصادفات 7 درصدی استان به این مسیر ضرورت توجه مسئولان به این محور مواصلاتی را دوچندان کرده است.

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام وجود معارضان محلی، وجود کانال‌های آب اطراف جاده و زمین‌های کشاورزی را عامل توسعه‌نیافتگی این محور بیان کرد و گفت: اصلاح، تعمیر و توسعه مسیر ایلام به سیروان در حال انجام است و تلاش داریم تا معارضان را مجاب به همکاری با این اداره کل جهت توسعه مسیر موردبحث کنیم.

هرچند بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که مسئله وجود معارض، کانال آب و زمین کشاورزی توجیهی برای کارنکردن توسط مسئولان است اما این محور به محور مرگ مشهور شده است و داده‌های آماری اعلامی پلیس‌راه استان نیز بر آن صحه گذاشته است؛ بنابراین باید مسئولان برای این مسیر چاره‌اندیشی کنند./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار