فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ۹۰ درصدی است و افق ما رسیدن به ۱۰۰ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۹۲۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 08 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ معروف بسطامی در نهمین نشست قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای ایلام اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی به میزان 90 درصد توسط مردم استان رعایت می‌شود اما هدف‌گذاری ما رعایت 100درصدی رعایت‌ است و براین اساس باید برنامه‌ریزی کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ایلام روند نزولی شیوع کرونا در استان را حاصل تلاش شبانه‌روزی مسئولان و مردم شریف استان دانست و اضافه کرد: به‌هیچ‌ عنوان نباید این امر موجب ساده‌انگاری و عادی‌سازی شرایط شود چراکه رفتار این ویروس بسیار پیچیده و غیرقابل‌پیش‌بینی است.

 معاون استاندار ایلام در خصوص دورکاری کارکنان دارای شرایط خاص و کاهش حضور کارکنان در ادارات نیز گفت: این دو موضوع در تمامی وضعیت‌ها دو امر کاملاً مجزا بوده و کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران دارای فرزند شیرخوار، مادران باردار و افراد مسن در تمام وضعیت‌ها باید به دورکاری اعزام‌شده و کم شدن تعداد کارکنان نباید بهانه لغو دورکاری آنان شود.

وی خاطرنشان کرد:از روزهای آینده تمامی ادارات محل تردد ارباب‌رجوع به اپلیکیشن ماسک مجهز شده و ورود به این اماکن صرفاً با ارائه کارت ملی و پس از احراز سلامت افراد توسط اپلیکیشن مذکور امکان‌پذیر است.

وی از مردم خواست : از ترددهای غیرضروری، دور همی‌های خانوادگی و حضور در محل های پرتردد به جد خودداری کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله باکرونا تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، فرمانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر با جدیت دنبال شده و قطعاً در کاهش ابتلا و همچنین کاهش آسیب‌های این ویروس بسیار تأثیرگذار خواهد بودو همراهی مردم، تسهیل گر تلاش‌های مدافعان سلامت خواهد بود.

وی تأکید کرد :مدیران باید با نگاه ویژه و همکاری هوشمندانه با کارکنان برخورد کنند و رعایت مرخصی مبتلایان شاغل در ادارات که 14 روز هست را کاملاً رعایت کنند و مراکز بهداشتی و درمانی هم نباید کمتر از این زمان را در گواهی‌ها قید نمایند.

در ادامه جمیل صادقی فر دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله باکرونا و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام این مطلب که مبارزه با کرونا ادامه دارد و مسیر باید عالمانه تدبیر شود گفت :وجه متمایز کار ما در استان نسبت استان‌های دیگر همراهی قاطبه رسانه و وجود کارگروه رسانه‌ای کرونا ست که یک بستر کم‌نظیر برای پاسخ به سؤالات اصحاب رسانه و تولید محتوا را هنرمندانه فراهم نموده است‌.

وی اظهار کرد:علیرغم کارها و موفقیت‌هایی که انجام‌شده کماکان نیازمند رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در تمام سطوح هستیم چراکه امکان برگشت ما در صورت رها کردن شیوه‌نامه‌ها کاملاً محتمل است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تصریح کرد هرجایی که ساده‌انگاری شده ؛ضربات جبران‌ناپذیری هم خورده شده است

صادقی فر با اعلام این نکته مهم که کماکان آمار بستری‌های ما به نسبت کشور بالاست ،اظهار داشت: به‌رغم بهبود وضعیت بیماری در استان و‌ کاهش آمار مرتبط با کرونا در روزهای اخیر، اکنون بیش از هر زمان دیگری مردم، اصناف، ادارات؛ باید متعهدانه و‌ مسئولانه به دنبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

وی تأکید کرد:کاری نکنیم به‌روزهای سخت و‌ دردناک آبان ماه برگردیم که جایی برای بستری بیماردر بیمارستانها وجود نداشت./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار