تغییر زود هنگام مدیر آموزش وپرورش ملکشاهی نیز بدلیل پیروی وی از این سیره نوظهور سیاسی در حوزه مدیریت صورت گرفته است . مدیری که با کوپن دولت تدبیر وامید صاحب سری در بین سران شده است !نمی تواند همزمان با نیم نگاهی به فردای سیاسی کشور و احتمال پیروزی جریان مخالف ،دولت مستقر را سیبل انتقادات خود نماید !واین موضوع حداقل در نظام سیاسی ما رایج نبوده و اخیر را نیز از آن به عنوان یک اخلاق سیاسی جدید تحت عنوان مدیریت دوزیستی یاد می شود!
کد خبر: ۹۲۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳ 08 December 2020

تابناک ایلام::هنوز شش ماه از انتصاب سعید میرزایی بعنوان مدیرآموزش وپرورش شهرستان ملکشاهی نگذشته است که امروز در خبرها آمد که ایشان نیز نتوانست بیش از نیم سال بر کرسی مدیریت این اداره تکیه بزند . اداره ای که در طول یکسال اخیر تغییرات مدیریتی درآن همواره مولود حاشیه های قابل تاملی بوده است .

بررسی خبرنگار تابناک ایلام از عمر کوتاه مدیر آموزش وپرورش این شهرستان و تغییر زودهنگام وی از  تاثیر میزان وابستگی وی به این صندلی مدیریتی در چشم انداز سیاسی کشور و عدم انطباق دیدگاه مدیر جدید با سیاست های دولت مستقر حکایت دارد . موضوعی که به دیدگاهها ومواضع وی در فضای مجازی ورسانه ای استان وهمچنین انتقاد از رییس دولت تدبیر وامید بی ارتباط نیست .

بدون شک یکی از مولفه های مورد نیاز در ساختار مدیریتی هر نظام سیاسی ،نزدیکی فکری و سیاسی مدیران پایین دستی با دولت و نظام سیاسی مستقر و قبول داشتن سیاست ها وچارچوب های فکری توسط آنان است .در چنین شرایطی می توان به نقش تاثیر گذار مدیریت بر اجرای برنامه ها وسیاست های تدوینی امیدوار بود .

گاها نیز شاهد حکفرمایی استنثنائاتی در این حوزه بوده ایم که بدلیل تخصصی بودن برخی دستگاه ها ،مقوله خط فکری وگرایش سیاسی در اولویت دوم قرار می گیرند ،اما با این حال  در اغلب جابجایی ها وانتصابات ، میزان وابستگی فکری و اعتقاد به خط مشی جریان حاکم از نقش قابل توجهی در انتصاب مدیران برخوردار بوده وبیشتر  نظامات سیاسی نیز از این فرآبند تبعیت کرده اند .

اما بیراه نیست که عنوان کنیم که بدلیل نوع نگاه برخی مدیران به قدرت ،شاهد شکل گیری خزنده یک نوع تفکر در ساختار سیاسی کشور هستیم که نتوانسته است خود را با تفکرات رایح سیاسی همسان سازد ،بدلیل نگاه به آینده وحیات قدرت خود ،این نوع مدیران همواره خود را با شرایط جدید منطبق نموده اند ،اینان مدیران چند چهره و اصطلاحا دوزیستی هستند که در هر شرایطی رنگ خود را تغییر داده وبا محیط جدید سازگار می کنند.می توان عنوان مدیران برد بلند نیز به آنان اطلاق کرد.

این آفت بزرگ در حوزه مدیریت نه تنها بعنوان یک آسیب جدی در فرآیند آمد وشدهای سیاسی در قدرت ظاهر شده است بلکه در بسیاری موارد بدلیل عدم اعتقاد قلبی به سیره وبرنامه های مدیریت کلان نشات گرفته از سیاستگذاری های دولت مستقر ،دود آن به چشم مردم و کسانی رفته که قرار است از خدمات آن مدیر در حوزه تعریف شده بهره مند شوند ،مهمتر اینکه بعنوان مانعی جدی در مسیر گردش نخبگان قد علم کرده است .

مدیران وابسته به هرجریان سیاسی باید مراقب باشند که تغییر قدرت بر اساس فرآیند های سیاسی متاثر از بعد دمراتیک نظام امری بدیهی است وبراین اساس ودر صورت اجرای دقایق قوانین و مقررات ناظر بر رفتارهای انتخاباتی آنان نیز باید بعنوان بخشی از ابزار تحقق مردمسالاری تسلیم خواست واراده مردم شوند ،نه اینکه با نیم نگاهی هبه آینده قدرت سعی در انطباق خود با شرایط جدید سیاسی نمایند !پی گرفتن چنین سیره نامیمونی نه تنها باعث سلب اعتماد مردم به آنان می شود ،بلکه آنان را چشم جریانهای سیاسی فعال خواهد انداخت !نمی شود .

تغییر زود هنگام مدیر آموزش وپرورش ملکشاهی نیز بدلیل پیروی وی از این سیره نوظهور سیاسی در حوزه مدیریت صورت گرفته است . مدیری که با کوپن دولت تدبیر وامید صاحب سری در بین سران شده است !نمی تواند همزمان با نیم نگاهی به فردای سیاسی کشور و احتمال پیروزی جریان مخالف ،دولت مستقر را سیبل انتقادات خود نماید !واین موضوع حداقل در نظام سیاسی ما رایج نبوده و  نمیتواند از سوی وزرا یا نماینده عالی دولت در استان تحمل شود .اخیر را نیز از آن به عنوان یک اخلاق سیاسی جدید تحت عنوان مدیریت دوزیستی یاد می شود!

از اینرو لازم است مدیرانی که مدتهاست با استفاده از رانت سیاسی جریان حاکم صاحب قدرت شده اند ،این نکته را فراموش کنند که با راهنمای راست زدن ،ممکن است همچنان در مسیر قدرت باقی بمانند !چرا که دندان های از خشم فشرده جریان مخالف دولت معنای دیگری می دهد !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سلام آقای اسدی ای کاش در نوشتن این متن رعایت عدالت را می کردید، بنده دانشجوی دکتر میرزایی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بودم، ایشان فردی انقلابی بود ودر انتخابات سال 96 جزو ستاد آقای رییسی بود و بنده چندین مرتبه در سخنرانی های ایشان در ستاد آقای رییسی حضور داشته ام...
چرداول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
خدا آخر و عاقبت اداره کل آ.پ را ختم به خیر کند مدیرکل پس از لغو ابلاغ در لرستان با فشار به ایلام تحمیل شد عملکرد ضعیف ایشان به هیج وجه قابل دفاع نیست جدیدا کاشف به عمل آمده که یار غار ایشان آقای جواد آزادی رییس ارزیابی عملکرد با ایشان دچار اختلاف شده و استعفا داده اند و دو هفته است اداره کل را ترک کرده اند، در مورد میرزایی هم ایشان شتابزده عمل کرد و ابتدا با هزار دب دبه و کب کبه گفت جوانگرایی نموده ام و یک دکتر را جایگزین تبت کرده ام حالا یک لیسانس را جایگزین همان دکتر کرد،آدم و عالم می دانند که سعید میرزایی اصولگرا بود، اشتباهات زینی وند تمام نشدنی است بیچاره ویتارای اداره کل که باید هر هفته به خاطر مدیرکل عازم تهران شوند بخدا بنزین لیتری سه هزار است و سوزوکی هم پرمصرف!!!!!ای کاش خانواده را هم ایلام می آوردید!!!
عبداله
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
ولا این مدیرکل معلوم نیست چطوری کارمیکنه،بیشترتصمیماتش عجولانه وبدون کارشناسی هستش.الان چه موقع تغییراته،سال آخردولته،بذارببینم چی میشه
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
عملکرد مدیر کل در ایلام خوب بوده واگه اشتباهی صورت گرفته شجاعت جبرانش روداشتن. یکی از معاونین ایشون که انسان معتقدی است گفتن خسته شدیم علاوه برشیفت کاری عصرها وتادیروقت بامدیر کل درگیرجلسات کاری برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هستیم. پس انصاف نیست متهم به کم کاری بشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار