مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پنج نفر به دلیل برق گرفتگی در این استان جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 07 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر مهدی علیزاده مهاجر اظهار داشت: همگی افراد فوت شده در اثر برق گرفتگی در هفت ماهه سال جاری مرد بودند.

وی افزود: همچنین در این مدت (هفت ماهه سال جاری) ۲ هزار و ۲۳۵ نفر جهت انجام معاینات نزاع جسمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه کرده که از این تعداد یک هزار و ۵۵۲ نفر مرد و ۶۸۳ نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام با بیان اینکه در مدت یاد شده فوت شده ناشی از گاز گرفتگی در استان ثبت نشده است، یادآور شد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲ نفر بوده است.

علیزاده مهاجر ادامه داد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.

وی تاکید کرد: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتماً بررسی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام بیان کرد: مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که گاز co بدون بو و طعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سردرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار