استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در همین سال جاری سقف اجرای جنگل کاری کشور ۴۲ هزار هکتار است که سهم استان ایلام ۱۷ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد کل پروژه است.
کد خبر: ۹۲۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 07 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی با ابراز رضایت از عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، افزود: در استان ایلام اقدامات موثر متعددی در زمینه جنگل کاری مشارکتی و نهال کاری انجام گرفته که در دولت تدبیر و امید این روند نسبت به گذشته شتاب بیشتری داشته است.

وی اضافه کرد: در همین سال جاری سقف اجرای جنگل کاری کشور ۴۲ هزار هکتار است که سهم استان ایلام ۱۷ هزار هکتار معادل ۴۰ درصد کل پروژه است.

استاندار ایلام تصریح کرد: از ۷۸ هزار هکتار جنگل کاری که در استان صورت گرفته بیش از ۵۰ هزار هکتار آن در دو سه سال اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه باید طرح های نوین آبخیزداری توام با کشاورزی انجام شود، افزود: باید در پیرامون یا پایین دست این طرح ها اقدام به کشت گیاهان دارویی، انواع گل ها با صرفه اقتصادی یا علوفه و مرتع کرد و بهره برداری از این اراضی و حفظ و نگهداری آن را به صورت امانی به خود مردم واگذار کرد.

سلیمانی دشتکی، شخم غیراستاندارد زمین در اراضی شیب دار، شخم دامنه کوه و جنگل، چرای بی رویه دام و … از جمله عوامل مهم در بروز و تسریع فرسایش و ضعف شدن خاک عنوان کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار