ساکنان روستای چنان بخش چوار از نعمت تحصیل محروم هستند چرا که کلیه خطوط مخابراتی و اینترنتی این روستا دچار مشکل است و دانشجویان و دانش آموزان این روستا 5 کیلومتر پیاده روی می‌کنند تا بتوانند در کلاس‌هایشان شرکت کنند.
کد خبر: ۹۲۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 07 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ با همه گیری کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی از اسفند سال گذشته، تصمیم آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل دانش آموزان آموزش مجازی بود؛ اما آموزش مجازی مشکلات خود را داشته و دارد.

از جمله مشکلات نبود زیر ساخت‌های مناسب برای برگزاری کلاس‌های مجازی و همچنین عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به اینترنت از مشکلات اساسی آموزش مجازی است.
 
با اینکه خیلی از مشکلاتی که اسفند گذشته و سال تحصیلی قبل همه نظام را غافلگیر کرد و تا حدودی باری از مشکلات آن کاسته شد اما حدود دو ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذرد در برخی از نقاط کشور و استان این مشکلات قابل لمس است و واقعیتی که البته با آمارهایی که برخی از مسوولان ارائه می‌کنند فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد.

فارغ از مشکلاتی که بیشتر خانواده‌ها برای فراهم کردن ابزار الکترونیک، اینترنت و… برای کودکانشان با آن روبه رو شده‌اند؛ تنها یک قشر خاص یعنی جامعه روستایی و عشایر بودند که همچنان در سایه محرومیت‌ها ماندند و برای دسترسی به آموزش‌های مجازی باید رنج و سختی‌های زیادی را تحمل کنند.

اینترنت و وضعیت آنتن دهی ضعیف است

عرفان صیدی از اهالی روستای چنان چوار گفت: در روستای چنان اینترنت خیلی ضعیف است؛ وضعیت آنتن دهی هم تعریفی ندارد، الان با توجه به شیوع کرونا آموزش‌ها مجازی شده و دانش آموزان و دانشجویان برای دسترسی به اینترنت باید 5 کیلومتر از روستا فاصله بگیرند و به سمت پالایشگاه چوار بروند تا بتوانند در کلاس‌هایشان شرکت کنند.

وی افزود: خواهرزاده‌ام دانش آموز است و زمانی که آموزش مجازی دارد، مجبور است این مسیر را طی کند تا بتواند در کلاس‌ها شرکت کند.

سفر 5 کیلومتری برای استفاده از اینترنت 

سجاد صیادی از دیگر اهالی روستای چنان چوار گفت: من دانشجو هستم و برای شرکت در کلاس‌های مجازی باید 5 کیلومتر مسیر را طی کنم و به نزدیک روستای مورت بروم تا از اینترنت این روستا استفاده کنم.

وی افزود: اهالی روستا چندین بار بابت این رفع مشکل به مخابرات نامه زده‌اند؛ دانش آموزان این روستا واقعا برای کلاس‌های مجازی مشکل دارند، به همین دلیل به آموزش و پرورش هم نامه داده‌ایم که شاید بتوانند مشکل را حل کنند که متاسفانه تا الان هیچ جوابی نگرفته‌ایم. 

برای مجهز کردن روستاها به اینترنت 4G اقدام کرده‌ایم

عباس بیرامی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مجهز کردن روستاها به اینترنت 4G اقدام کرده‌ایم؛ چند هفته پیش روستاهای اطراف روستای چنان مثل روستای حاج بختیار، شهرک رجایی و... به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.

وی افزود: تمام روستاهای که بالای 20 خانوار دارند جز برنامه‌ی ما هستند و در تلاش هستیم با فراهم کردند تجهیزات لازم تا پایان دولت تمامی روستاهای که بالای 20 خانوار دارند به اینترنت 4G دسترسی داشته باشند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار