مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، یک هزار و ۲۳۰ مستمری‌بگیر استان از مزایای این طرح بهره مند و معوقات آنها از ابتدای سال تاکنون به حسابشان واریز شده است.
کد خبر: ۹۲۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 06 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛روح اله سرواندام اظهار داشت: استان ایلام دارای ۳۱۵ مستمری بگیر بازنشسته، ۱۸۴ خانوار از کارافتاده و ۷۳۱ مستمری بگیر فوتی است که از مزایای طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران بهره مند شده اند.

وی افزود: یکی از گام‌های بلند دولت تدبیر و امید اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است که این طرح پس از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی مطرح و اجرایی شد و حقوق مستمری بگیران این صندوق به طور میانگین ۵۲ درصد افزایش یافت.

سرواندام گفت: جامعه هدف این صندوق روستاییان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی هستند.

وی یادآور شد: همچنین افراد رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال که تابعیت ایرانی داشته باشند و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی به عضویت این صندوق درآیند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: حدود ۴۷ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند و از مجموع ۱۰۰ درصد حق بیمه ۷۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد بیمه شده پرداخت می‌شود که رقم ناچیزی در ماه است.

سرواندام اظهار داشت: بازنشستگی، از کار افتادگی، برخورداری بازماندگان و انتقال سوابق بیمه از مهم ترین مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار