رییس پلیس راه ایلام گفت: مسیرهای جاده ای استان پربارش و لغزنده است بنابراین رانندگان باید هنگام تردد از این مسیرها در هوای بارانی احتیاط لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 06 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: بارش باران که از بامداد امروز آغاز شده است در تمامی مناطق استان ایلام ادامه دارد و شدت آن در مناطق کوهستانی بیشتر است.

وی افزود: رانندگی در هوای بارانی نسبت به شرایط عادی به علت کاهش دید و لغزندگی جاده تفاوت دارد و نیازمند دقت بیشتری است.

رییس پلیس راه ایلام یادآور شد: اکنون با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، فاصله توقف افزایش می یابد و آب روی شیشه جلوی ماشین باعث کاهش دید راننده می شود.

همتی زاده تاکید کرد: رانندگان قبل از شروع رانندگی در هوای بارانی از سلامت کامل تجهیزات خودروی خود نظیر عملکرد چراغ‌های جلو و عقب، تایر و شیشه پاکن ها مطمئن شوند تا در طول حرکت مشکلی برای خودرو و سرنشنان آن ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: جاده های مرطوب و لغزنده بسیار خطرناک هستند چرا که زمان واکنش خودرو هنگام بارش باران بسیار کندتر است به همین دلیل هنگام رانندگی در هوای بارانی باید سرعت خودرو کمتر از حد مجاز باشد.

رییس پلیس راه ایلام ادامه داد: در این شرایط رانندگان باید نسبت به شرایط عادی کمترین سرعت را در نظر گرفته و ضمن رعایت فاصله طولی از گردش های بی مورد و ناگهانی که موجب از دست رفتن کنترل دیگر رانندگان می شود، پرهیز کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگران رقم بزنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار