شهرداری ایلام بیش از 130 مورد رای قلع و قمع قانونی خود را به دست فراموشی سپرده و شروع به پلمب‌های سریالی نهادها و ارگان‌های دولتی آن هم به صورت غیرقانونی کرده، تا سرپوشی برای انجام ندادن اقدامات قانونی شود.
کد خبر: ۹۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 05 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اقدام شهرداری به پلمب نهادها و ارگان‌های دولتی بیشتر مشابه یک اقدام حاشیه ای برای برداشته شدن فشارها بر دیگر اقداماتی است که انجام نشده و یا در حال انجام است.

شهرداری بیش از 130 مورد رای قلع و قمع دارد که آن‌ها را اجرا نمی‌کند؛ باید چرایی این موضوع به جد پیگیری شود، موضوعی که اخیرا مورد انتقاد سازمان بازرسی و حتی نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز قرار گرفته است.
 
از این رو رسانه‌های وابسته به این ارگان نیز با بوق و کرنا کردن خبرهای جزئی و غیرقانونی شهرداری، این موضوع را تشدید کرده و قصد سرپوش گذاشتن بر اقدامات دیگر شهرداری را دارند.

شرکت شهرک‌ صنعتی توسط شهرداری پلمب شد

اقبال اسماعیلی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: چند روز پیش شهرداری اقدام به پلمب شهرک صنعتی کرد؛ ما به این به رای اعتراض کردیم چرا که یک ماه پیش جلسه‌ای بین شرکت شهرک صنعتی و شهرداری برگزار شد و با توجه به بررسی اسناد و مدارک مربوطه قرار بر این شد که یک ماه برای پرداخت بدهی فرصت بدهند.

وی افزود: یک ماه نشده بود که برگه اخطار 72 ساعته به ما دادند؛ با این وجود روزی که نامه‌ی ابلاغیه امضا شد باید سه روز بعد برای پلمب اقدام می‌کردند؛ اما  12 ساعت بعد از ارسال ابلاغیه شهرک را پلمب کردند.

مدیر شرکت شهرک صنعتی در ادامه گفت: شهرک صنعتی یک دستگاه خدمات رسان به بخش صنعت است که از دولت بودجه می‌گیرد و شهرداری نمی‌تواند این مکان را پملب کند؛ حتی اگر کم کاری وجود داشته باشد نباید با پلمب شرکت، حقوق عامه سایر صنعتگران تعدیل شود.

وی ادامه داد: بعد از این اقدام بلافاصله توسط مسوولین مربوطه به شهرداری بابت اقدام خودسرانه و غیرقانونی‌شان تذکر داده شد.

اسماعیلی تصریح کرد: جریمه‌ای که برای شرکت شهرک صنعتی تعیین شده است، بابت پایان کار ساختمان شرکت است؛ پروانه ساخت ساختمان که مربوط به سال 1350 است، بافتی فرسوده و محلی از اعراب ندارد که ما بخواهیم برای آن پایان کار بگیریم.

وی افزود: 276 متر از زمین شهرک برای تعریض باید عقب نشینی کند و قانونا باید مابه‌التفاوت آن را  حساب کنند که این کار نکرده‌اند؛ دلیل آنها نیز این است که شرکت دولتی است و بابت این عقب نشینی به دولت پول نمی‌دهیم و در حالی که برای پلمب شرکت، دیگر به بحث ارگان‌های دولتی توجه نمی‌کنند.

اقدام شهرداری غیر قانونی است

اسماعیلی ادامه داد: این منطق سازمان شهرداری است و با توجه به گفته‌های معاون دادستان اقدام آنها کاملا غیرقانونی بوده و ما می‌توانیم از آنها شکایت کنیم.

 وی گفت: دیروز بخشی از بدهی خود را به مبلغ 250 میلیون تومان پرداخت کردیم، کل بدهی ما یک میلیارد و 200 میلیون تومان تعیین شده است؛ طبق گفته مسوولین فنی شرکت، در زمان شهردار سابق که سال 94 یا 95 بوده، آن زمان 150 میلیون از بدهی پرداخت شده و الان 250 میلیون که سر جمع 400 میلیون از بدهی پرداخت را کرده‌ایم.

اسماعیلی ادامه داد: شهرداری بایستی با شرکت تعامل می‌کرد و فرصت می‌داد که بدهی پرداخت شود نه اینکه خودسرانه و غیر قانونی اقدام به پملب کند.

وی در پایان گفت: برخی از رسانه‌ها این اخبار درست را منتشر نمی‌کنند اما بعد از پملب شرکت شهرک صنعتی توسط شهرداری سریعا خبر را پوشش دادند و سعی داشتند با تقدیر از شهردار عملکرد غیرقانونی شهرداری را در دید مردم درست جلوه دهند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
شهرداری ایلام که با کارهای پوپولیستی و صرفاً با خرید گران‌ترین وسایل که اغلب هیچ زیبایی بصری ندارند و با جانمایی غلط آنها سرمایه های شهرداری را به باد فنا می‌دهد چرا به فکر درآمد زایی برای خودش نیست؟ چرا همه مخارج هنگفت شهرداری را از جرایم غيرقانونی و پایان کار و... تأمین می کند؟ سفرهای متعدد مدیران و پرداختی های کلان به آنها دلیل عدم تامین حقوق کارگران است نه عدم پرداخت هزینه پایان کار ساختمانی که 70 سال پیش احداث شده!
در مجموع بی هنری شهردار ایلام کاملاً واضح است اما کمک‌های دولتی و دریافتی های ساخت و سازهای غیر قانونی
باعث شده تا امروز دوام بیاره نه چیز دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار