مجله نیوزویک سالانه با اتکا به نظر پزشکان، کادر درمانی و بر اساس نظرسنجی از بیماران لیست بهترین بیمارستان‌های جهان که حداقل ۱۰۰ تخت خواب دارند را منتشر می‌کند.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 04 December 2020

نیوزویک هر سال بهترین بیمارستان‌های جهان را معرفی می‌کند. آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس، سنگاپور، اسرائیل، سوئد، دانمارک و فرانسه دارای بیمارستان‌های برتر جهان در این سال هستند. در این گزارش تصویری می بینید.

 

رتبه اول: کلینک مایو، راچستر آمریکا

کلینک مایو، راچستر آمریکا

مجله نیوزویک سالانه با اتکا به نظر پزشکان، کادر درمانی و بر اساس نظرسنجی از بیماران لیست بهترین بیمارستان‌های جهان که حداقل ۱۰۰ تخت خواب دارند را منتشر می‌کند. کلینک مایو در سال ۱۸۸۹ در مینه سوتا تاسیس شد و دارای شعبات دیگری هم در فلوریدا و آریزونا است. کلینیکی با ۶۵ هزار کارمند و درآمد سالانه ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار که در عرصه‌های تحقیقات و آموزش پزشکی نیز فعال است.

 

رتبه دوم: کلینیک کلیولند

کلینیک کلیولند

کلینیک کلیولند، واقع در ایالت اوهایو آمریکا در سال ۱۹۲۱ میلادی در مساحت ۶۹ هکتار با ۱۱ بیمارستان و ۱۹ مرکز مراقبت‌های بهداشتی خانواده تاسیس شده است. این کلینک به غیر از آمریکا در ابوظبی، کلینیک ورزشکاران در تورنتو کانادا و در لندن که در سال ۲۰۲۱ افتتاح می‌شود نیز شعبه دارد.

 

رتبه سوم: بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا

بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا

این بیمارستان واقع در ایالت بوستون قدیمی‌ترین مرکز تحقیقات و آموزش وابسته به دانشگاه هاروارد است که در سال ۱۸۱۱ تاسیس شده است. بیمارستانی که با ۹۰۶ تخت خواب، ۱۹ هزار کادر درمانی، ۳هزار و ۵۰۰ پزشک ، سالی یک میلیون مراجعه اورژانسی، ۳۵ هزار عمل جراحی، ۳ هزار زایمان و خدمات دیگر پزشکی ارائه می‌دهد و سالی ۵۰۰ میلیون دلار برای تحقیقات هزینه می‌کند.

 

رتبه چهارم: بیمارستان عمومی تورنتو کانادا

بیمارستان عمومی تورنتو کانادا

این بیمارستان بخشی از شبکه تحقیقات دانشگاهی در کانادا است و در سال ۱۸۱۲ بنیانگذاری شده، دارای ۴۷۱ تختخواب است و در رشته‌های کاردیولوژی و پیوند عضو از برترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. اولین پیوند ریه در جهان در سال ۱۹۸۶ در این بیمارستان صورت گرفته است.

 

رتبه پنجم: بیمارستان شاریته برلین در آلمان

بیمارستان شاریته برلین در آلمان

شاریته در ۱۴ نوامبر ۱۷۰۹ تاسیس شد، دارای ۳ هزار و ۱۱ تخت خواب است، ۲۹۰ پرفسور، بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی، ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر کادر پزشکی و درآمد سالانه دو میلیارد یورو از بزرگترین تاسیسات پزشکی اروپا و جهان محسوب می‌شود.

 

رتبه ششم: بیمارستان جانز هاپکینز

بیمارستان جانز هاپکینز

نهاد تحقیقات پزشکی دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، واقع در بالتیمور، مریلند، آمریکا در سال ۱۸۸۹ تاسیس شده است. این بیمارستان تنها بیمارستان در تاریخ آمریکا است که در ۲۱ سال گذشته همواره عنوان بهترین را کسب کرده و زادگاه سنت‌های متعددی از جمله سیستم رزیدنتی است. همچنین بسیاری از تخصص‌های پزشکی از جمله پزشکی و روان پزشکی کودکان، جراحی قلب و جراحی مغز و اعصاب در این مکان ایجاد شدند.

 

رتبه هفتم: بیمارستان دانشگاه زوریخ سوئیس

بیمارستان دانشگاه زوریخ سوئیس

 

بیمارستانی که سنگ بنای اولیه آن در سال ۱۷۳۴ گذاشته شد. اکنون از ۴۴ کلینک با ۹۰۰ تخت تشکیل شده که یک هزار و ۴۰۰ پزشک و ۷ هزار و ۴۰۰ نفر کادر درمانی از ۸۷ کشور جهان در آن کار می‌کنند. درآمد سالانه آن بیش از یک و نیم میلیارد فرانک سوئیس است.

 

رتبه هشتم: بیمارستان عمومی سنگاپور

بیمارستان عمومی سنگاپور

بیمارستان یک هزار و ۷۰۰ تختخوابی در سال ۱۸۲۱ برای سربازان بریتانیایی مستقر در سنگاپور تاسیس شد. در این بیمارستان چهار مرکز تخصصی ملی سنگاپور که شامل چشم، قلب، سرطان و دندان‌پزشکی است جای گرفته‌اند.

 

رتبه نهم: بیمارستان شیبا در اسرائیل

بیمارستان شیبا در اسرائیل

مرکز درمانی شیبا در تل هاشومر، با یک هزار و ۷۰۰ تخت بزرگ‌ترین بیمارستان و مرکز درمانی در اسرائیل است که در رمت گن در تل‌آویو قرار دارد. این مرکز به خاطر خدمات باکیفیت درمانی و بخش پژوهش‌های پزشکی ویژه‌اش، به‌خصوص در زمینه درمان سرطان، دارای شهرت بین‌المللی است. (عکس: تزریق آزمایشی اولین واکسن کرونا)

 

رتبه دهم: بیمارستان دانشگاهی کارولیسنکا در سوئد

بیمارستان دانشگاهی کارولیسنکا در سوئد

این بیمارستان با یک هزار و ۶۰۰ تختخواب و ۱۵ هزارر کادر درمانی و ۲ هزار و یکصد نفر که در کار تحقیقاتی مشغول هستند، نو بنیاد است و از سال ۲۰۰۴ میلادی کارش را در استکهلم سوئد آغاز کرده است. بیمارستانی با درآمد سالانه ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کرون سوئد.

 

رتبه یازدهم: بیمارستان دانشگاهی آرهوس، دانمارک

بیمارستان دانشگاهی آرهوس، دانمارک

شهر آرهوس، در شرق شبه جزیره یولاند در دانمارک واقع شده و بیمارستان دانشگاهی آن با یک هزار و ۱۵۰ تخت در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. در این بیمارستان ۱۰ هزار ۲۰۰ نفر کادر درمانی در ۴۴ بخش مشغول بکار هستند.

 

رتبه دوازدهم: بیمارستان پیتی- سالپتری‌یر، فرانسه

بیمارستان پیتی- سالپتری‌یر، فرانسه

این بیمارستان ۱۶۰۳ تختخوابی، یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین بیمارستان‌های دانشگاهی از زیرمجموعه‌های دانشگاه سوربن پاریس است. بیمارستانی که در سال ۱۶۳۸ به دستور لوئی چهاردهم ساخت آن آغاز شد.

 

رتبه سیزدهم: بیمارستان دانشگاهی لوزان، سوئیس

بیمارستان دانشگاهی لوزان، سوئیس

این بیمارستان یک هزار و ۵۶۸ تختخوابی در سال ۱۸۹۰ در شهر لوزان سوئیس تاسیس شده است. بیمارستانی با ۹ هزار نفر کادر درمانی، ۴۵ هزار بیمار و سه هزار زایمان در سال که در لیست نیوزویک در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین بیمارستان سوئیس در رتبه نهم جهان قرار داشت.

 

رتبه چهاردهم: بیمارستان دانشگاهی هایدلبرگ، آلمان

بیمارستان دانشگاهی هایدلبرگ، آلمان

این بیمارستان در سال ۱۳۸۸ میلادی در شهر هایدلبرگ آلمان تاسیس شده است. دارای یک هزار و ۹۹۱ تختخواب است و ۱۳ هزار و ۷۳۰ نفر کادر درمانی دارد که یک هزار و ۷۸۱ نفر آن پزشک هستند. بیماران در ۵۰ رشته تخصصی در این بیمارستان مورد مداوا قرار می‌گیرند. دانشگاه هایدلبرگ ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجوی پزشکی را در خود جای داده است.

 

رتبه پازدهم: بیمارستان دانشگاهی میشیگان

بیمارستان دانشگاهی میشیگان

این بیمارستان در سال ۱۸۶۹ تاسیس شده است. بیمارستان میشیگان با ۲۶ هزار نفر کادر درمانی مراجعه سالانه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بیمار اورژانسی، ۵۴ هزار عمل جراحی، ۴ هزار و ۴۰۰ زایمان را در کارنامه خود دارد.

منبع: تابناک باتو

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار