مدیر فرودگاه شهدای ایلام؛
مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: محدودیت های کرونا به شرکت های هواپیمایی و فرآیند پرواز این فرودگاه به طور میانگین ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 03 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛جواد یگانه اظهار داشت: میزان خسارت وارده بر اساس ظرفیت هواپیماها و پذیرش مسافر از سوی شرکت های هواپیمایی متفاوت است اما کرونا به همه شرکت های هواپیمایی فعال در استان به علت کاهش مسافر خسارت وارد کرد.

وی افزود: از مهرماه تاکنون برای حفظ سلامت مسافران و خدمه هواپیماها، ظرفیت پذیرش مسافران از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافت تا فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران داخل هواپیماها رعایت شود.

یگانه توضیح داد: از مهرماه تاکنون صندلی های سه نفره به ۲ مسافر (صندلی وسط خالی) و صندلی های ۲ نفره به یک مسافر اختصاص یافته است تا در بین سرنشینان هواپیما فاصله گذاری ایجاد شود.

وی یادآور شد: همچنین علاوه بر اقدامات معمول گذشته شامل ضدعفونی محوطه و سالن انتظار فرودگاه و نیز داخل هواپیما با محلول های ضدعفونی کننده و گندزدا، اقدامات جدید دیگری به برنامه های فرودگاه شهدای ایلام برای کنترل کرونا اضافه شده است.

وی گفت: در کنار گیت های ورودی دستگاه تب سنجی دیجیتال نصب شده است تا از خروج و سفر مسافرانی که دمای پیشانی آنها بیش از ۳۶ درجه باشد جلوگیری شود.

یگانه اظهار داشت: باتوجه به اعمال محدودیت های تردد، یک سیستم آن لاین بین فرودگاه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برقرار شده است که بر اساس کدملی مسافران، کسانی که تست کرونای آنها مثبت است و دروان نقاهت و بهبودی کاملشان تمام نشده است شناسایی و از ادامه سفر آنها جلوگیری می شود.

وی همچین اظهار داشت: اقدام بعدی فرودگاه این است که برخی مسافران تست مثبت برای مسافرت هنگام ثبت نام و رزرو بلیط پرواز از کدملی بستکان نزدیک خود استفاده می کنند که در فرودگاه با استفاده از تشخیص هویت و نیز ارائه کارت ملی خود فرد از پرواز این افراد ممانعت به عمل می آید./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار