مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام؛
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: این نهاد در جدیدترین برنامه حمایتی خود از خانواده های دارای فرزند چند قلو در قالب خدمات گوناگون و متنوع حمایت می کند.
کد خبر: ۹۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 03 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛قنبر موسی نژاد اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را برای خانواده هایی که دارای فرزند چند قلو بوده و نیازمند کمک هستند، در نظر گرفته است.

وی افزود: خانواده های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسوولان هستند، چراکه بسیاری از این خانواده ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می شوند، لذا با توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام به جامعه هدف و مشمول این کمک ها اشاره کرد و گفت: خانواده های پر نوزاد متقاضی مساعدت که با اولویت مسکن، معیشت و درمان دچار مشکل بوده و از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد باشد، مشمول این طرح خواهند بود.

موسی نژاد یادآور شد: ارائه خدمت به این خانواده ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک هزینه تأمین  مسکن، کمک معیشت ، تسهیلات اشتغال زایی و نیز خدمات حمایتی صورت می گیرد.

وی با ارائه آماری از خدمات صورت گرفته به خانواده های دارای فرزند چندقلوی مشمول این طرح گفت: در هشت ماهه نخست امسال در زمینه کمک هزینه خرید مسکن سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت وام و بلاعوض، کمک معیشت بلاعوض ۵۲۰ میلیون ریال، تسهیلات اشتغال یک میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین کمک به تأمین پوشاک، شیرخشک و سبد غذایی نیز بیش از ۶۲ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی امداد استان ایلام به خانواده های مشمول صورت گرفته است.

مدیرکل امداد استان ایلام گفت: زوج های دارای فرزند چندقلو که مشمول این طرح هستند، می توانند با مستندات لازم به دفاتر کمیته امداد در شهرستان ها و مناطق تابعه این استان مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شوند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار