- مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و۸۷ معلول در سطح استان شناسایی شده است،
کد خبر: ۹۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 03 December 2020

به گزارش تابناک ایلام، زهرا همتی گفت: یک هزار و ۶۰۰ معلول آقا با معلولیت بینایی، یک هزار و ۶۰۸ خانم معلول دارای معلولیت بینایی، سه هزار و ۸۰۳ مرد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، دو هزار و ۵۷۵ زن دارای معلولیت جسمی و حرکتی، یک هزار و ۲۰۷ مرد دارای مشکل شنوایی، ۸۱۲ زن دارای مشکل شنوایی، ۲۶۷ مردم دارای مشکلات گفتاری و ۱۳۳ زن دارای مشکل گفتاری، یک هزار و ۶۸۹ معلول مردم با مشکلات ذهنی و یک هزار و ۱۵۱ زن دارای مشکلات ذهنی از جمله جمعیت معلول استان است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به شناسایی ۱۰۰ درصد افراد دارای معلولیت ساکن در مناطق روستایی استان با اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه، بیان کرد: بهزیستی با تشکل صندوق خرد مالی درصدد اشتغال و توانمندسازی افراد معلول در مناطق روستایی استان است.

همتی اضافه کرد: تاکنون ۱۰ صندوق با عضویت ۱۵۰ نفر در استان ایلام تشکیل شده است.

همتی عنوان کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، دستگاه های مشمول مکلف هستند ساعت کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید را به ۱۰ ساعت کاهش دهند.

وی اظهار کرد: در سال جاری برای ۱۱۹ خانوار معلول استان ایلام در مجموع یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در بخش مسکن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد معلولان برخوردار از کمک هزینه حق پرستاری در منزل در استان افزایش می یابد، گفت: ۳۸ درصد دستگاه های اجرایی استان به موضوع مناسب سازی تردد معلولان در ادارات توجه داشته اند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار