رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: توزیع بذر گندم در بین کشاورزان استان در سال جاری سه برابر مدت مشابه سال گذشته است و با توجه به ادامه روند توزیع، این مقدار بدون شک افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۲۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 03 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن انواع بذر گندم در استان توزیع شده است در حالی که سال گذشته در مجموع ۶ هزار تن بذر توزیع شد.

وی افزود: ۱۰۰ درصد بذر گندم آبی و ۶۰ درصد بذر گندم دیم استان را بذرهای سم زدایی، تقویت، اصلاح و بوجاری شده تشکیل می دهد که در این زمینه ایلام یکی از استان های برتر کشور است.

اقدسی یادآور شد: بذر تولیدی استان ایلام در سطح کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و در زمره باکیفیت ترین بذرهای کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات توزیع بذر در استان تا پایان آذرماه ادامه دارد، به کشاورزان توصیه کرد: از تجمع در مقابل مراکز عرضه بذر خودداری کنند.

وی گفت: اسامی متقاضیان دریافت بذر از قبل توسط ادارات جهادکشاورزی و مراکز عرضه توزیع بذر ثبت شده است و هر کشاورز بر اساس این فهرست برای دریافت بذر مورد نیاز خود فراخوان می شود تا از تجمع در مقابل مراکز عرضه جلوگیری شود.

وی در خصوص مشکلات پیش آمده در مورد توزیع بذر هم توضیح داد: تعجیل و تجمع کشاورزان برای دریافت بذر، قیمت پایین بذر با نرخ تضمینی در برابر بذر با قیمت آزاد، بوجاری بودن بذر دولتی، ایجاد بازار سیاه توسط دلالان، خروج غیرقانونی بذر استان به استان های همجوار به ویژه خوزستان و حضور کشاورزان خوزستانی در استان ایلام برای خرید بذر از جمله عوامل بروز مشکل در فرآیند توزیع بذر است.

وی تاکید کرد: استان ایلام هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تامین و توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان ندارد و کشاروزان از تعجیل و شتاب بی مورد در خصوص تهیه بذر خودداری کنند چرا که روند توزیع بذر کماکان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۸۸ هزار زمین دیم به زیر کشت محصول گندم برود./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار