رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام:
نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره نیازمند توجه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
کد خبر: ۹۲۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 01 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهزاد علیزاده دردیدار با قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: کادر درمانی و کارکنان مراکز درمانی در بحث مقابله با ویروس کرونا برای درمان شهروندان بیمار ایثارگرانه، شجاعانه و با تمام وجود در این مدت در میدان خدمت بوده و هستند، هرچند که تعدادی از این عزیزان در راه خدمت شهید شدند که نام و تلاش این عزیزان در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزد: متاسانه شهروندان حوزه جنوب استان به خاطر عدم تجهیز بیمارستان ها، ناچار هستند برای درمان راهی استان های همجوار و یا مرکز استان شوند که با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و می طلبد وزارت بهداشت برای حل مشکلات تجهیزات این بیمارستان ها، چاره اندیشی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان به محرومیت حوزه انتخابیه در بحث تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: اختصاص دستگاه رادیولوژی، دستگاه سونوگرافی، دستگاه اکوکاردیو گرافی و تست ورزش، دستگاه سی تی اسکن، دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره بسیار حائز اهمیت است.

علیزاده افزود: بدون شک ارتقاء خدمات تخصصی تر و تکمیل زیرساخت ها و تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های حوزه انتخابیه می تواند بخش زیادی از مشکلات درمان مردم را مرتفع کند که این امر باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار بگیرد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان ، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تامین تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در ایام کرونا برای استان تلاش های خوبی انجام شده ولی با توجه به محرومیت استان انتظار است وزارت بهداشت توجه بیشتری به ایلام داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از شرایط محرومیت ها و نبود امکانات در بیمارستان های های دهلران آبدانان، دره شهر و بدره مطلع هستم.

«قاسم جان بابایی» تصریح کرد: خدمات دهی به بیماران کرونایی در استان ایلام رضایت بخش است و این مسئله در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هم اعلام شده است.

وی اظهار کرد: برای رفع دغدغه‌های مربوط به تامین تجهیزات بیمارستان های حوزه جنوب در استان قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جان بابایی یادآور شد: در خصوص حل مشکل سی. تی. اسکن دهلران قطعا اولویت ما بر این است تا یک دستگاه جدیدبه این شهرستان اختصاص پیدا کند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن موافقت با تامین تجهیزات مورد درخواست نماینده حوزه انتخابیه دهلران، گفت: اجرای طرح گسترش اورژانس بیمارستان آبدانان، اختصاص ۴ دستگاه اکوکاردیو گرافی و تست ورزش به بیمارستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره از موضوعات است که در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص ۴ دستگاه سونوگرافی و ۴ دستگاه رادیولوژی پورتابل دیجیتال و همچنین ۳ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های دهلران، دره شهر، آبدانان ه در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال جاری محقق خواهند شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار