نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: یاری رسانی طلاب و روحانیون به عنوان سفیران سلامت در طرح یاوران سلامت روان، نوید بخش رفع نیازهای روحی و روانی بیماران کرونایی در استان است
کد خبر: ۹۲۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 01 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با کارگروه ویژه اقدامات گروه های جهادی حوزویان ایلام و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر رضا مهکام، مسئول کمیته مشاوره ستاد مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه‌های علمیه، و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیرکل صداوسیما، با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر جهت اجرای طرح یاوران سلامت روان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نیز ضمن خیرمقدم محضر میهمانان، به بیان موضوع اهمیت روحیه بخشی به بیماران کرونایی پرداخت و اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی، معنویت و روحیه امید آفرینی مهم ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در سخت ترین شرایط هجمه دشمن بود.

ایشان با تعمیم مقاومت مدافعان سلامت به جبهه های حق علیه باطل در این زمینه به بیان سخنی از شهید دکتر چمران اشاره کرد و افزود: سرباز در صحنه رزم ابتدا روحیه خود را از دست میدهد سپس تصمیم به عقب نشینی میگیرد، بنابراین هنگامی که انسان بین مرگ و زندگی قرار میگیرد، نقش تقویت روحیه از طریق برقراری ارتباط با خداوند، بسیار حائز اهمیت است که مدافعان سلامت باید به این نکته توجه کافی داشته باشند.

دکتر کریمی تبار اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح یاوران سلامت که با حضور طلاب و روحانیون برگزار می شود، بتوانیم از طریق استفاده از روشهای اصول معنویت و روانشناسی، روحیه بیماران کرونایی را تقویت و امید به سلامت بر بیماری آنان غلبه کند.

امام جمعه ایلام در پایان خواستار استمرار برگزاری طرح یاوران سلامت روان تا بهبود اوضاع و نیز کاهش آمار آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی در استان گردید.

در ادامه این نشست حاضرین در جلسه به ارائه و گزارش و شرح مختصری از اجرای موفق این طرح در دیگر استانهای کشور پرداختند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار