مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان هلیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 30 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در پی اخبار واصله از پایگاه حفاظتی شهرستان هلیلان مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیای تاریخی توسط حفاران غیرمجاز در شهرستان هلیلان، بلافاصله عوامل یگان حفاظت با بررسی‌های لازم و انجام اقدامات اطلاعاتی در منطقه با هماهنگی فرماندهی انتظامی این شهرستان به محل مورد نظر عزیمت کردند و یک باند حفاران غیرمجاز به تعداد سه نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات حفاری شامل بیل، کلنگ، موتور برق و.. کشف و ضبط شده است، ادامه داد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان ایلام برای تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی با هدف نظارت و مراقبت بیشتر از آثار تاریخی اقدام شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار