مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اینکه امیدآفرینی در جامعه و روحیه‌بخشی به مردم با هدف کاهش استرس و ایجاد تعادل بین اضطراب و بیم منطقی رویکرد جدید این کارگروه است، گفت: تمرکز بر افزایش تاب آوری خانواده ها در مقابله با کرونا و مشکلات ناشی از آن، توجه به انگیزه و سلامت روحی و جسمی کادر بهداشت و درمان و قدردانی از آنان و تقویت درک همدلانه و همدردی مهربانانه با خانواده‌های داغ‌دیده برای کاهش آلام آنان و کنار آمدن با سوگ عزیزان‌شان از جمله رویکردهای جدید این کارگروه است.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 28 November 2020

 به گزارش تابنک ایلام؛عمران خودآموز  افزود: با عنایت به اینکه کرونا ساحت‌های گوناگون زندگی بشر را تهدید می‌کند، ضرورت مقابله همه‌جانبه و نگاه جامع به آن، افزایش یافته و از این رو، بازخوانی راهبردها و راهکارهای مقابله‌ای، برای کاهش و کنترل آسیب‌های ناشی از آن، اهمیت مضاعفی دارد.

وی ضمن تاکید بر محورها و دستورکارهای پیشین، به‌ویژه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با اشاره به اعلام رویکردهای جدید کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی و تبلیغات کرونا در استان از عموم رسانه‌های مکتوب و الکترونیک، صدا و سیما، اهالی فرهنگ و هنر، فعالان فضای مجازی، گروه‌های اجتماعی مرجع و ... خواست تا اهتمام جدی برای تحقق رویکردها داشته باشند.

خودآموز افزود: ترویج روحیه شفقت، و جریان‌سازی برای هم‌نوایی جمعی و حمایت همه‌جانبه (مادی و معنوی) از خانواده‌های آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر در قالب پویش‌های عمومی و کمک‌های فردی، ترویج سبک زندگی ساده و بی‌آلایش در جامعه و صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضرور به نفع نیازمندان، صیانت از "ذخیره عاطفی"جامعه و تاکید بر موضوع "پس‌انداز معنوی"، توجه به نقش دعا، استغفار و راز و نیاز در سایه توسل به مبداء هستی و آموزه‌های قرآن و عترت(ع) به عنوان قرار دل‌های بی‌قراران و لنگرگاه آرامش در جامعه و تقویت نگاه کوتاه مدت در کنار افق‌آفرینی بلندمدت برای مقابله با کرونا هم در برنامه جدید منظور شده است.

وی به مطالبه‌گری از دستگاه‌های گوناگون برای انجام وظایف نظارتی و ایفای نقش موثر در امیدآفرینی با حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد به دستگاه‌های خط مقدم و خدمات‌رسان اشاره کرد و ادامه داد: بازخوانی و تبیین سیاست‌های کلی سلامت و توجه به مولفه‌هایی چون تغذیه سالم، تحرک،جلوگیری از استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و ... جلوگیری از نهادینه شدن فردیت مفرط ناشی از فضای مجازی و کرونا با استفاده از آموزش روش‌های جایگزین برای تعاملات درون خانوادگی و ارتباطات مجازی برون خانوادگی نیز در موارد جدید اعلام شده است./ع

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار