تذکر سارا فلاحی در مجلس؛
سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تذکری شفاهی از قوه قضاییه خواست تا مسببین ریزش بورس و متضرر شدن مردم را محاکمه کند.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 25 November 2020
سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تذکری شفاهی از قوه قضاییه خواست تا مسببین ریزش بورس و متضرر شدن مردم را محاکمه کند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛نماینده ایلام در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ آذرماه)  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: یاد همه شهدای عرصه سلامت و تعلیم و تربیت مخصوصا معلم ایلامی شهلا محمدی که روی تخت بیمارستان و زیر دستگاه اکسیژن برای دانش آموزانش پیام سلامت و امید فرستاد را گرامی می داریم.
 
او گفت: عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عی رغم اینکه بیشترین سهم بیمه را پرداخت می کنند اما کمترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند، برعکس نص صریح قانون اساسی و برعکس قانون برنامه ششم توسعه است.
 
فلاحی با بیان اینکه یا قانون ننویسیم یا اگر نوشتیم جسارت و جرأت اجرای آن قانون را داشته باشیم، عنوان کرد: اصل 20 قانون اساسی همه مردم را به شکل یکسان در حمایت قانون قرار داده است و اصل 30 برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که عدالت را در نظام پرداختها اجرا کند اما با تورم موجود و مرغی که کیلویی 40 هزار تومان شده و با لجام گسیختگی حاکم بر بازار، قطعا خط فقر در ایران به بالای 10 میلیون تومان رسیده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان اگر مبنای قضاوت در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مستمری 4 هزار تومانی سال 60 در نظر بگیریم، و اگر فرض را بر این بگذاریم که تورم سالانه فقط 22 درصد افزایش پیدا می کند، اگر بخواهیم بازنشسته ما همان قدرت خرید سال 60 را داشته باشد باید مستمری بازنشستگان ما بالای 9 میلیون تومان باشد و حال چگونه باید این قشر با یک سوم این حقوق رفاه نسبی داشته باشند.
 
فلاحی با اعتراض به رویکرد برخی از مسئولان در مواجهه با مسأله بازنشستگی عنوان کرد: برای برخی از مسئولین ما سوءتفاهم شده،  این افراد از «کار» بازنشسته شده اند، قرار نیست از «زندگی» بازنشسته شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به مسأله بورس پرداخت و گفت: تذکر جدی بنده به مسئولان بی مسئولیتی است که با تبلیغات غلط، مردم و سرمایه هایشان را به بازار بورس کشاندند و سپس با دخالت غیرکارشناسی این بازار را به مسلخ سرمایه های مردم تبدیل کردند.
 
نماینده مردم استان ایلام در مجلس یازدهم خطاب به قوه قضاییه گفت: ما از مسئولین قضایی می خواهیم که عرصه را بر این افراد تنگ کنند و قبل از اینکه بتوانند نفس اقتصاد مردم را ببُرند، آنها را دستگیر و محاکمه کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خانم نماینده "دکتر" بورس حوصله می خواد، هر کس سریع می خواد پولدار شه باید نماینده مجلس بشه!
و توصیه به خودم و سایر بورسی های عزیز "جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود؟"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار