کارآفرین بسیجی ایلامی با حمایت‌های سپاه و بسیج توانسته کارگاه‌ روغن گیری زیتون خود را فعال نگه دارد و سالانه 6 تن روغن زیتون تولید و برای 22 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.
کد خبر: ۹۱۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 25 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نقش مهم کارآفرینان بسیجی در تحقق شعار جهش تولید و ایجاد اشتغال در کارخانه‌های تولیدی می‌تواند گام بزرگی در توسعه اقتصاد کشور به وجود بیاورد؛ اقتصادی که امروز تولیدکنندگان و کارآفرینان بسیجی آن را رقم می‌زنند و با تولید محصول با کیفیت خود به دست مصرف کنندگان جهش تولید را معنا می‌کنند. 

سلامت پیشینیان ما با استفاده از فرآورده‌های محلی و سنتی بر کسی پوشیده نیست و فرآورده‌های مفیدی مثل روغن زیتون یکی از نیازهای ضروری افراد جامعه است، چرا که در درمان بیماری‌ها، بسیار موثر واقع شده است؛ روغن مورد استفاده مردم روغن‌هایی با مواد نگهدارنده، آلوده و پارافین است که در نتیجه، بیماری، سرطان و سکته‌های بسیاری را به همراه دارد.

زیتون بخشی از نیازهای غذایی کشور ما را تأمین می‌کند و اگر از میوه سالم و با اصول صحیح استخراج و نگه داری شود، علاوه بر خود کفایی غذایی، در بالا بردن سلامت جامعه نیز مؤثر خواهد بود.

زیتون از 3 هزار و 500 سال پیش از میلاد کشت شده و از آن زمان، برگ زیتون به علت وجود ماده بسیار تلخی به نام اولئوروپین، برای ترمیم زخم و میوه آن پس از تلخی زدایی با محلول‌های قلیایی یا آب نمک به عنوان غذا و برای تأمین انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گرفته است. 

تولید سالانه 50 تن کنسرو زیتون

روح‌الله تاری روحانی و کارآفرین نخبه بسیجی اظهار داشت: زیتون از شهریور ماه تا آبان ماه برداشت و سپس روغن گیری آغاز می‌شود که ما سالانه 6 تن روغن زیتون و 50 تن زیتون کنسرو شده تولید و در ایلام و سایر شهرستان‌ها به فروش می‌رسانیم.

وی افزود: سال 94 جهت خرید زیتون برای کنسرو و روغن به روستاها رفتم زمانی که ریزش زیتون و بی‌مصرف بودن محصول را دیدم با دوستان سازندگی و کارشناس‌های مرتبط صحبت کردم و در نتیجه با اجاره دستگاه از اداره تعاون روستایی شروع به راه اندازی کارگاه کردم.

وی ادامه داد: از هر 10 کیلو زیتون 1 کیلو روغن استحصال می‌شود؛ به منظور چیدن زیتون و به فروش رساندن آن توانسته‌ایم برای 22 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کنیم.

نقش مهم سپاه در جهت رفع نیازهای کارگاه روغن گیری

ابراهیم شریفی یکی ازکارگران این کارخانه نیز گفت: سپاه در سال 96 و 98 با اعطای وام جهت خرید نیازهایمان و همچنین حضور در نمایشگاه‌ها نقش مهمی را ایفا کرده است.

اگر ارز ترجیحی واردات روغن خام و دانه‌های روغنی حذف شود کشت در داخل به صرفه می‌شود در ضمن کارخانه‌های روغن کشی هم به سمت خرید داخل تمایل پیدا می‌کنند و کشت دانه‌های روغنی خود به خود در کشور جان می‌گیرد

وی افزود: از سوی دیگر پایداری تولید گندم و غلات کشور به کشت دانه‌های روغنی در تناوب آن بستگی دارد که اگر کشت دانه‌های روغنی در تناوب غلات قرار نگیرد قطعا ًپایداری تولید گندم و سایر غلات از دست می‎رود و کشور مجبور به واردات این محصولات نیز خواهد شد. 

شریفی ادامه داد: اگر ارز ترجیحی واردات روغن خام و دانه‌های روغنی حذف شود کشت در داخل به صرفه می‌شود در ضمن کارخانه‌های روغن کشی هم به سمت خرید داخل تمایل پیدا می‌کنند و کشت دانه‌های روغنی خود به خود در کشور جان می‌گیرد؛ این اقدام می‌تواند راهکار خیلی مناسبی برای توسعه کشت دانه‌های روغنی و به تبع تولید روغن خوراکی در کشور باشد.

وام‌های خود اشتغالی سپاه با سود کم و بازپرداخت بلند مدت

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز گفت: در خصوص سال جهش تولید که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، سپاه  برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در بحث جهش تولید و اشتغالزایی، تسهیلات کم‌بهره و زود بازده در اختیار متقاضیان گذاشته است که منجر به اشتغال چندین نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و این وام‌ها در عرصه‌های مختلف قرار گرفته و این تسهیلات ادامه دارد.

وی افزود: بسیج و سپاه دوشادوش دولت در تمامی صحنه‌های انقلاب حامی و پشتیبانی برای اجرای برنامه‌ها بوده‌اند؛ ان‌شاءالله امسال نیز بتوانیم با بهره مندی از همت والای بسیجیان و سپاه بیش از پیش در ایجاد اشتغال برای جامعه و رونق بخشی در اقتصاد و معیشت مردم اثرگذار باشیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام تصریح کرد: امسال نیز با توجه به سال جهش تولید معتقدیم توسعه اقتصادی بدون شک در سایه تعامل و مشارکت سازنده بین کارگران و کارفرمایان به وجود آمده و جهش تولید نیز نیازمند بهینه کردن فضای کسب و کار و از بین بردن موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار محقق خواهد شد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
گندم چه ربطی به زیتون داره!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار