مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی از طریق فضای مجازی برای مدیران و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد تشریح شده است، گفت: این طرح در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری روستایی و شهری استان ایلام اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 24 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور اظهار کرد: با تاکیدات ریاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، طرح ملی ایران قوی به مدت ۹۰ روز از ۲۲ آبان ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در سطح ۳۰۷ کانون های فرهنگی و هنری مسجد در استان ایلام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی «ایران قوی»، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و  فعالیت های فرهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی  هنری در سطح کانون های مساجد توجه دارد، افزود:ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ادامه داد:  در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان ایلام، نشست های توجیهی و ارائه گزارش از روند اجرایی آن  با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های مجازی با عضویت مدیران و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان در چند دوره متوالی برگزار و روند اجرای این طرح و چگونگی ثبت اطلاعات و آمار کانون های مساجد استان در سامانه مربوطه تبیین و تشریح شده است.

چراغی پور با بیان اینکه جلسات توجیهی ویژه‌ای در مناطق مختلف از طریق فضای مجازی برای مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری به منظور ورود به سامانه مرکزی طرح ملی ایران قوی  برگزار شده است، تصریح کرد: در این نشست های مجازی و توجیهی کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در خصوص نحوه اجرا و ثبت آمار و اطلاعات و فعالیت و برنامه ها در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق توضحیات لازم را ارائه کرده اند.

وی افزود: این طرح با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از آموزه های قرآن، سیره اهل بیت(ع)، مسجد و  بیانیه گام دوم انقلاب و با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی»  در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه کانون هایی که با ثبت فعالیت ها و برنامه های ویژه خود در سامانه بچه های مسجد بیشترین امتیازات را کسب کنند مورد تقدیر قرار می گیرند، گفت : مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌ها و اطلاعات کانون را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی  https://bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 چراغی پور خاطرنشان کرد: ارزیابی اولیه در مرحله استانی و داوری نهایی در سطح ملی انجام می شود، در سطح استان از کانون های برتر هر استان بر اساس بیشترین امتیاز کسب شده در سامانه بچه های مسجد تقدیر ویژه صورت می گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار