معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد ایلام (چم‌گردلان) به شهر ایلام با هدف تامین آب پایدار مرکز استان و افزایش ظرفیت خط انتقال از محل سد مخزنی تا شهر ایلام به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 24 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی اظهار داشت: طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد ایلام (چم‌گردلان) به شهر ایلام با هدف تامین آب پایدار مرکز استان و افزایش ظرفیت خط انتقال از محل سد مخزنی تا شهر ایلام به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجراست.

وی ارتقای ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه آب، جابجایی خط انتقال سد ایلام به طول سه کیلومتر از زیر منازل، تعویض خط انتقال از محل چشمه گل‌گل به شهر ایلام به دلیل فرسودگی به طول ۲۶ کیلومتر را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد چم‌گردلان به شهر ایلام منجر به اصلاح شبکه و کاهش هدررفت آب شرب در سطح شهر به طول ۵۰ کیلومتر خواهد شد.

کرمی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: ۷۷ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح ارتقای شبکه آبرسانی از سد چم‌گردلان به شهر ایلام هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در ابتدای سال جاری ۶۹ میلیارد ریال برای تکمیل نهایی این پروژه مورد نیاز است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۸۹۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب خانگی در طول سه سال گذشته در سطح استان ایلام ایجاد شده است که جمعیتی بالغ بر ۲۰۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کرمی یادآور شد: هم‌اکنون یک هزار و ۱۸۳ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان ایلام وجود دارد که ۲۷۶ هزار و ۹۶۶ نفر را تحت پوشش داشته و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از این شبکه برخوردار هستند./ع

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار