رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام:
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام از برگزاری استارتاپ صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 23 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار رستمی اظهار کرد: استارتاپ مجازی صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی در حوزه‌های لباس محلی، سوزن دوزی، لباس با هویت ایرانی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی آخرین مهلت ثبت نام و ارسال ایده را ۲۰ آذر اعلام کرد و گفت: نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز از امتیاز مهم استقرار در مرکز نوآوری علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق لینک http://uastartup.uast.ac.ir/fa/form/۳۴۸/jahad-ilam و پیام رسان واتساب به شماره ‌های ۹۱۸۳۴۰۳۰۱۶ و ۰۹۱۸۳۴۴۲۰۱۸ آثار خود را ارسال کنند.

رستمی با بیان اینکه این فرصت خوبی برای دانشجویان طراحی دوخت این مرکز و خیاطان است، تصریح کرد: در این زمینه اطلاع رسانی لازم به اتحادیه خیاطان انجام شده است.

وی بر اهمیت برگزاری استارتاپ‌ها در دنیای امروزی تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین استارتاپ‌هایی با موضوع هنرهای سنتی نوید بخش ارائه ایده‌های نو و بکر و در نتیجه رونق کسب و کارها در این حوزه است.

رستمی با بیان اینکه ایناستارتاپ برای اولین بار است که در استان در حوزه صنایع دستی و دوختنی‌های سنتی اجرا می‌شود، گفت: این استارتاپ فرصتی مناسب برای تجاری سازی ایده‌های نو در این زمینه است تا شغل های وابسته را از انقراض نجات دهد و به پشتوانه این رویدادها شاهد گرایش جوانان به این شغل‌ها باشیم.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این رویداد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، اداره کل ورزش و جوانان استان، مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان، مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاددانشگاهی استان و جهاددانشگاهی استان ایلام برگزار خواهد شد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار