رئیس پلیس راه استان ایلام:
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : پوشاندن ، مخدوش کردن و در آوردن پلاک وسیله نقلیه برای فرار از جریمه مجازات دارد.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 23 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد : تعداد معدودی از رانندگان خودروها برای فرار از جریمه محدودیت های ترافیکی درنظرگرفته شده توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اقدام به پوشاندن ، مخدوش کردن و در آوردن پلاک خود می نمایند و به گمان خود قانون را دور می زنند که این امر نه تنها تخلف نیست بلکه جرم است و راننده مجرم باید مجازات شود.

وی ادامه داد : اگر راننده متخلفی در پلاک خودرو با کم یا زیاد کردن اعداد ، پلاک جدیدی برای خود بسازد علاوه بر فرار از قانون ، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب شهروند دیگری می گذارد و این اقدام مجرم موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می شود فرد خاطی باید جریمه هردو پلاک را پرداخت کند.

همتی زاده اضافه کرد : مخدوش کردن ، پوشاندن و در آوردن پلاک نشان می دهد که راننده قصد انجام تخلفی خاص با خودرو دارد که این تخلف می تواند در حوزه رانندگی یا خارج از آن باشد .

وی در پایان گفت : در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی عنوان شده است که هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به ‌آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار