با این حال شیوه اجرای این طرح در شهرهای قرمز ونارنجی استان که از همین ساعات ابتدایی به شکلی ناقص دنبال می شود واز سویی نیز این طرح که دستگاههای دولتی و بانکها بعنوان کانون اصلی انتشار ویروس کرونا مستنثی نموده ،پیشاپیش نتیحه نهایی اجرای آن را مشخص کرده است .
کد خبر: ۹۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 21 November 2020

تابناک ایلام::براساس تصمیم ستاد ملی کرونا طرح تعطیلی هوشمند شهرهای کشور از امروز به مدت دوهفته اجرایی خواهد شد. براساس این طرح ورود خودروهای شخصی  غیر بومی به شهرهای با وضعیت نارنجی وقرمز به ترتیب 500هزار و 1میلیون تومان جریمه به دنبال خواهد داشت.

همچنین بجز مشاغل گروه یک ،مشاغل تعریف شده در گروههای 2،3و چهار تعطیل اعلام و توسط اصناف پلمپ خواهند شد . اگر چه طبق پیش بینی های صورت گرفته اجرای محدودبت دو هفته ای نمی تواند تاثیر کاملا ملموسی بر روند روبه رشد ابتلای کرونا داشته باشد ،اما اجرای دقیق وبدون تبعیض آن می تواند در ایجاد وقفه در ابتلای به این ویروس اثر گذار باشد .

با این حال شیوه اجرای این طرح در شهرهای قرمز ونارنجی استان که از همین ساعات ابتدایی به شکلی ناقص دنبال می شود واز سویی نیز این طرح که دستگاههای دولتی و بانکها بعنوان کانون اصلی انتشار ویروس کرونا را مستنثی نموده ،پیشاپیش نتیحه نهایی اجرای آن را مشخص کرده است .

از آنجاییکه براساس بررسی های صورت گرفته ،بانکهای استان و دستگاههای اجرایی در ماههای اخیر به عنوان نقطه بحرانی انتشار ومرگ ومیر ناشی از کرونا ،بخش اعظمی از این اپیدمی را به خود اختصاص داده اند ، به جای تشدید سخت گیری ها و ایجاد محدودیت واعمال تعطیلی در آنها ،در اقدامی قابل تامل فعالیت آنان به حالت عادی برگشته است .

معروف بسطامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت :  با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا ساعات کار ادارات و بانک‌های این استان در تمامی وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد به روال سابق بازگشت.
 
فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا استان اظهار داشت : ساعات کاری ادارات بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا در ایلام بمدت ۲ هفته تا ساعت ۱۲ ظهر تعیین شده بود که به روال عادی بازگشت.
 
وی ادامه داد : بر این اساس ساعت کاری ادارات این استان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه خواهد بود که از امروز این مصوبه اجرا می‌شود.
 
به گفته بسطامی بانک‌های استان نیزکه تاپیش از اجرای این طرح  تا ساعت ۱۲ فعالیت داشتند و روزهای پنجشنبه تعطیل بودند؛ بر اساس مصوبات جدید ستاد کرونا ساعات کاری بانک‌ها نیز به روال سابق بازگشت و تعطیلی روزهای پنجشنبه لغو شد.
 
این اقدام ستاد کرونا در تعطیل نمودن مشاغلی که نان و معیشت آن به صورت مستقیم وابسته است و برداشتن محدودیت های اعمالی بر فعالیت دستگاههای اجرایی وبانک های استان نشان می دهد که زور مسئولین ستاد کرونا صرفا به مردم رسیده واجرای دو هفته محدودیت به دلیل بازبودن کانون های انتشار ویروس ، نمی تواند اهداف پیش بینی شده در این طرح را محقق نماید .
 
از اینرو باید اذعان کرد تنها نقطه هوشمند این طرح دو هفته ای ،اعمال قانون 500 و یک میلیون تومانی جریمه خودروهای شخصی از طریق سیستم های کنترل هوشمند ترافیکی در راستای خالی کردن جیب مردم است و در هیچ جای این طرح نقطه هوشمندی برای ضربه زدن به ویروس کرونا وقطع زنجیره ابتلای به آن مشهود نیست !
 
طرحی که با اجرای ناقص و غیر کارشناسانه آن در پایان دو هفته نه تنها از  جان مردم  در مقابل  این اپیدمی مرگبار صیانت نکرده است ،بلکه به شکلی هوشمند ! جیب آنان را نشانه گرفته ومعیشت اشان را نیز در معرض تهدید قرار داده است.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
کاملا درسته این همه تناقض واقعا فاجعه ست ظاهراجریمه کردن هوشمندمردم راه جدیدپرکردن خزانه است .آه مردم....
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
احسنت ....یکی هست بگه تا حالا کدوم طرح که منفعت مردم واقعا توش بوده به تصویب رسیده و اجرایی شده / همش جریمه و خالی کردن جیب مردم به نحویی ..خجالت آوره
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
این آقای معروف بسطامی یکی از بیسوادترین و ناکارآمدترین مدیرای استانداری تو انقلاب بوده البته بعد جناب رستمزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار