معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تست کرونای همه افرادی که در آرامستان‌ها تدفین می‌شوند، مثبت نیست اما برای جلوگیری از ازدحام بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 21 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونا اظهار داشت: آمار فوتی های ناشی از کرونا تا ساعت هفت صبح تنظیم و فوتی های پس از این ساعت در آمار روز بعد محاسبه می شود.

وی افزود: تمامی دستگاه های نظارتی استان از جمله بازرسی، حراست و سایر حوزه های نظارتی می توانند به این موضوع ورود کنند و در این زمینه مستندات وجود دارد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: زمانیکه استان ایلام رتبه اول فوتی ها را در کشور دارد نشان می دهد آمار های ما درست و دقیق است و کسی انتظار ندارد ایلام بیشترین فوتی در کشور را داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روزهای گذشته جوان ۱۸ ساله اهل شهرستان سیروان بدلیل تصادف جان خود را از دست داد اما چون تست کرونای وی مثبت بود در آمار کرونا ثبت شد.

وی یادآور شد: تست پی سی آر برای ما ملاک است و بر اساس آن آمارها را تنظیم می کنیم بنابراین هر فردی که فوت کند و تست وی مثبت باشد جزو آمار کرونا ثبت می شود.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: تاکنون اعلام آمارها از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام صادقانه بوده و خواهد بود چرا که وضعیت استان نشان دهنده این است در ارائه آمارها بدون هیچ گونه سیاست زدگی موضوع سلامت مردم برای ما اهمیت بیشتری دارد.

وی در خصوص مطرح شدن مسائل سیاسی در تغییر وضعیت شهرستان ایوان از قرمز به نارنجی نیز گفت: برای تغییر وضعیت این شهرستان هیچ موضوع سیاسی مطرح نیست چرا که در تقسیم بندی جدید، وضعیت سیاه وجود ندارد و تنها سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد است.

معاون بهد اشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: آخرین وضعیت استان عبارتند از ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها نارنجی هستند وبر اساس همین وضعیت ها محدودیت ها اعلام و ابلاغ می شود.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه دلیل تغییر وضعیت شهرستان ایوان بدلیل اجرای محدودیت ها به مدت ۲۰ روز بود، افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم وضعیت هر شهرستانی تا آخر سال قرمز باشد و از آن استقبال کنیم بلکه باید در کوتاه ترین زمان با مجموعه ای از مداخلات وضعیت شهرستان ها را تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت هفتگی است و چنانچه پروتکل ها رعایت نشود این وضعیت ها باز هم تغییر می کنند، گفت: شهرستانی مانند هیلان همه وضعیت ها را تجربه کرده و ایوان نیز به همین صورت است و امیدواریم با رعایت پروتکل ها تمامی شهرستان ها وضعیت آنها از حالت بحرانی خارج شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار