مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای چهارگانه این استان شامل چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان و گلال چوار بیش ۲۲۱ میلیون مترمکعب است.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 18 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛علی پوراحمد  اظهار داشت: با وجود اینکه بارندگی‌های پاییز امسال مناسب نبود اما وضعیت مخزن سدهای چهارگانه استان هم‌اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: حجم مخزن سد ایلام ۶۱.۳ میلیون مترمکعب است که حجم کنونی آن ۵۴.۳۳ میلیون مترمکعب معادل ۸۹ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به وضعیت آبی سد دویرج دهلران یادآور شد: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که هم اکنون حدود ۷۴ درصد حجم آب این سد معادل ۱۵۰.۸۸ میلیون مترمکعب پر است.

پوراحمد به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: حجم کلی سد کنگیر ایوان ۱۹.۱ میلیون مترمکعب است که تاکنون ۱۱.۴۸ میلیون متر مکعب آن معادل بیش از ۶۰ درصد حجم آن پر شده است.

وی در خصوص وضعیت آبی سد گلال چوار نیز گفت: حجم کلی این سد ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب است که تا کنون ۴.۵۲ میلیون مترمکعب آن پر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان ایلام، بارش‌های پاییز امسال در مقایسه با بارش‌های میانگین بلندمدت پاییزه کمتر است که این نشان از کاهش بارش‌های پاییز امسال دارد، با بررسی نقشه‌ها و الگوهای جوی انتظار می‌رود که بارش نزولات جوی برای فصل زمستان بهبود یابد و از نیمه دوم فصل زمستان شاهد وضعیت مطلوب بارش‌ها نسبت به فصل پاییز باشیم./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار