جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام؛
جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در استان در ۵۵ عنوان برنامه و ۴ هزار ریز برنامه در سطح استان برگزار می شود، گفت: هر جایی که نیاز به خدمت بوده، بسیج و بسیجیان برای ارائه خدمت در عرصه های مختلف وارد میدان شده اند.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  کریمیان در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج در سال جاری با شعار "بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین" برگزار می شود، افزود: برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در سال جاری در ۵۵ عنوان برنامه با ۴ هزار ریز برنامه در سطح اقشار و رده های مختلف بسیج در سطح نقاط مختلف استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه  در اجرای این برنامه ها ۱۰۰ رده مختلف مجری برنامه های هفته گرامیداشت بسیج هستند، افزود: محور برنامه های ما در سال جاری، محرومیت زدایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به مقوله امنیت پایدار است که بیشتر تلاش می شود این برنامه ها با محوریت فضای مجازی برگزار شود.

کریمیان  یادآور شد : بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد و امسال نیز چهل و یکمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج به فرمان امام راحل را داریم که باید گفت ۴۰ در فرهنگ ما نشان پختگی و تکامل است.

وی با بیان اینکه علی رغم همه پیچ های خطرناک و توطئه های دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی، امروز انقلاب و بسیج به شکوفایی رسیده است، بیان داشت : این تکامل و پختگی نتیجه همه دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته داشته و امروز شاهد حضور بسیج در عرصه های مختلف در راستای ارائه خدمت به مردم هستیم.

 قدرت الله کریمیان با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها و صحنه ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است، گفت: بیشترین شهید حوزه دفاع مقدس از قاطبه و شجره طیبه بسیج بوده است و امروز نیز بسیج در عرصه های علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و همه عرصه های خدمت به مردم یک هویت مشخص برای خود داشته است، ستاد تخصصی بسیج اقشار از جمله بسیج رسانه، بسیج هنرمندان، بسیج مهندسین، بسیج رسانه و سایر اقشار تشکیل شده است که به صورت تخصصی وارد میدان شده اند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: در همه این اقشار بسیجی که تشکیل شده تلاش گردیده که این اقشار با نهادهایی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند به صورت تخصص تعامل داشته باشند، بسیج دانشجویی در کنار دانشگاه، بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی در کنار نهادهای اجرایی، بسیج عشایر همراه با عشایر، بسیج اصناف در خدمت اصناف و در همه اقشار مختلف این تعامل وجود دارد.

وی به ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در نقاط محروم استان، اجرای طرح های محرومیت زدایی، ساخت مسجد، لایروبی قنوات، ساخت سرویس های بهداشتی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، پرداخت وام اشتغالی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم، اعطای جهیزیه به نوعروسان و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم، امیدآفرینی و مقابله با اسیب های اجتماعی از جمله خدمات بسیج در سطح استان بوده است.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: در زمینه مبارزه با کرونا از همان ابتدا، شاهد جلوه های بی بدیل و پررنگ از حضور بسیج در یک جهاد همه جانبه بوده ایم و در بسیاری از موارد بسیجیان جان برکف برای خدمت به مردم در امر مبارزه با کرونا، جان خود را در کف دست قرار دادند.

وی افزود: در موضوع در کمک های مومنانه نیز بسیجیان مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام داده و در امر جمع آوری کمک های مردمی و توزع آن، نقش مهمی داشته اند.

 کریمیان با بیان اینکه هر جا نیاز به خدمت بوده، بسیج وارد میدان شده است، گفت: در تولید ماسک، کمک های مومنانه، طرح غربالگری بیماران کرونایی، ضدعفونی و گندزدایی معابر، ایجاد امید و خدمات درمانی به بیماران کرونایی بسیج و سپاه دوشادوش هم قرار گرفته اند و کار انجام داده اند، در شرایط کنونی نیز نقاهتگاه درمانی سپاه به کمک بسیجیان، بسیج جامعه پزشکی و معاونت درمان راه اندازی شده است.

کریمیان با اشاره به اینکه در امر مبارزه با کرونا هر جایی که نیاز بوده، بچه های بسیج و سپاه وارد عمل شده و حضور داشته اند، یادآور شد: در شرایطی که سایه ویروس کرونا مستولی شده است، بسیج و سپاه در حوزه امید آفرینی وارد عمل شده است.

وی یادآور شد : دشمنان تلاش می کردند که در شرایط کرونا و تحریم ها، یاس و ناامیدی را در کشور حاکم کنند اما با حضور دلسوزان نظام، امید را هر چند سخت بوده است در جامعه با خدمت به مردم، هدیه کرده اند.

کریمیان تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری در فضای مجازی، دیدار و سرکشی با خانواده های معزز شهدای بسیجی، برگزاری یادواره شهدای محلات به صورت مجازی با عنوان آبروی محله در سطح محلات، اعزام بسیجیان گشت رضویون، برگزاری جشنواره ۴ هزار خدمت در بسیج، راه اندازی سامانه بسیج عشایری به همت بسیج عشایری، افتتاح کارگاه تولید ماسک در سطح استان، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه هلیلیان، آموزش سواد رسانه ای در شهرستان چرداول، افتتاح منازل محرومان، جشن گلریزیان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری دادگاه مجازی ترامپ، برپایی درمانگاه سیار در مناطق حاشیه شهر ایلام، افتتاح طرح های محرومیت زدایی و طرح همگام با کشاورزان از جمله برنامه های گرامیداشت هفته بسیج است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار