مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی ایلام از سال ۹۲ تاکنون بازسازی و نوسازی شده است.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 17 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب‌الله محبی در خصوص تسهیلات طرح ویژه دولت تدبیر و امید از آغاز سال ۹۲ اظهار داشت: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض پرداخت شده که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن بصورت بلاعوض از محل حوادث و طرح ویژه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

محبی یادآور شد: برای اجرای طرح‌ هادی روستایی نیز از آغاز دولت تدبیر و امید بیش از ۳۲۳ روستا در دست اقدام است و ۱۰۴ میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده است.

وی یادآور شد: یکی از وظایفی که از سال ۸۴ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و ساخت مسکن برای محرومان فاقد مسکن با استفاده از طرح ویژه مسکن روستایی است.

محبی یادآورشد: ۳۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی ایلام نیز از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۸ بازسازی و نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام گفت: برای احداث سیل بند، اصلاح معابر و مبلمان روستا در سه سال گذشته نیز با احتساب اعتبارات سال ۹۹ مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است.

محبی افزود: همچنین برای محرومیت‌زدایی و تامین مسکن مردم استان در سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به ایلام ساخت سه هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره چهار و پنج درصد در نظر گرفته شد.

وی در خصوص کمک بلاعوض به نیازمندان برای ساخت واحدهای مسکونی اظهار داشت: علاوه بر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن افراد کم‌درآمد و محروم استان در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار