استاندار ایلام ؛
ستاندار ایلام اولویت اصلی استان در شرایط فعلی را حفظ سلامت مردم دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت این استان نیازمند توجه خاص است.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 16 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی  در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: طی هفته گذشته ایلام پیک خطرناکی را در خصوص شیوع کرونا پشت سر گذاشت و تعداد زیادی از هموطنان در این منطقه از کشور مبتلا و فوت شده‌اند.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص اینکه با تمهیدات و محدودیت‌های اعمال شده وضعیت بحرانی استان روبه بهبودی قرار گیرد، یادآور شد: با این حال نیازمند ترمیم زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و تهیه لوازم حیاتی و ضروری چون اکسیژن‌ساز در مرکز استان و شهرستان‌ها با وضعیت قرمز هستیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: در این مدت تلاش‌های بسیار خوبی برای تجهیزات حوزه بهداشت و درمان استان صورت گرفته است و در این راستا در تهیه تجهیزات کمک‌تنفسی و اکسیژن‌ساز از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و دیگر نهادها کمک‌هایی را دریافت کرده‌ایم و در استان نیز در مجموع ۵۰۰ سیلندر اکسیژن خریداری شده است اما کماکان در این حوزه نیازمند مساعدت ویژه وزارت بهداشت هستیم.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به سفر قبلی معاون وزیر بهداشت به استان و قول مساعد وی، خواستار اختصاص چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان‌های شهرهای ایوان، ایلام، سرابله و طالقانی ایلام شد و گفت: برای بیمارستان‌های دره‌شهر، سرابله، مهران، دهلران و آبدانان نیز به شدت نیازمند اختصاص دستگاه اکسیژن‌ساز هستیم.

وی اضافه کرد: بر اساس توافق قبلی خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی شهر ایلام و بیمارستان آبدانان هستیم.

استاندار ایلام از وضعیت حاد ابتلا به کرونا در بین کارکنان این استان خبر داد و گفت: تاکنون از جمعیت ۲۹ هزار نفری کارمندان ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

سلیمانی‌دشتکی خواستار الکترونیکی شدن امور در ادارات استان شد و تاکید کرد: امروز ناچار هستیم دولت الکترونیک را علاوه بر ادارات به میان خانه‌های مردم ببریم.

وی همچنین خواستار کمک و تهیه اکسیژن خانگی برای مردم شد و افزود: امروز تعداد زیادی از بیماران کرونایی در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند و در این راستا نیازمند تهیه اکسیژن خانگی برای مصرف و درمان بیماران هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار