استاندار ایلام با قدردانی از امور اقتصادی و دارایی استان به خاطر وصول خوب درآمدها گفت: استان ایلام در وصول درآمدها جزو سه استان برتر کشور بوده است به همین خاطر هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امسال به بودجه جاری استان اضافه شده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 16 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمانی دشتکی با بیان اینکه به ازای هر درصد مازاد بر ۹۵ درصد وصول درآمدی چهار درصد به اعتبارات هزینه ای اضافه می شود، افزود: وصول درآمدها در شهریورماه سال جاری ۱۰۶ درصد بوده که ۶ درصد مازد بر سهم هفت ماهه استان است و در این خصوص باید از مدیرکل و همکاران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تشکر کرد.

وی خواستار گردش مالی و پرداخت های مالیاتی شرکت های بزرگ در استان شد و تاکید کرد: اگر بتوانیم شرکت های بزرگ چون شرکت های وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی و طرح های ملی چون طرح احیا و گرمسیری را با همکاری سازمان بازرسی و دستگاه قضا الزام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای مالیاتی در استان بکنیم قطعا سهم درآمدهای استان چند برابر خواهد شد.

وی افزود: در این راستا امور اقتصادی و دارایی استان لیست شرکت های مذکور را احصا کنند تا با کمک دادگستری و بازرسی نسبت به این مهم پیگیری و اقدام لازم انجام شود.

استاندار ایلام به تلاش و رایزنی های بسیار خوب و نتیجه بخش برای جذب اعتبارات بیشتر استان در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: درحالیکه بودجه عمرانی استان در سال ۹۹ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی عددی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان می شود ما موفق شده ایم ظرف چند ماه گذشته با رایزنی های خوب از بنیاد مستضعفان بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان، از حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۵ میلیارد تومان و از سفر دکتر نوبخت تا الان بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای استان جذب اعتبار داشته باشیم و جمع این اعداد اصلا قابل مقایسه با بودجه عمرانی استان نیست.

وی، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست: در زمان محدود باقیمانده تا رفتن بودجه به دولت در رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به افزایش بودجه استان اقدام کنند.

استاندار ایلام با تسلیت شهادت یکی دیگر از پزشکان ایلامی بر اثر کرونا گفت: امروز باز هم شاهد شهادت یکی دیگر از مدافعان سلامت در اثر کرونا بودیم که این ضایعه بزرگ را به جامعه پزشکی و مردم استان تسلیت می گویم.

گفتنی است: در این نشست در پی تماس تلفنی استاندار با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد افزایش ۱۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه جاری استان داده شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار