مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار استان ایلام خبر داد ؛
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۳ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 15 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  احمد خانمحمدیان  در حاشیه تور رسانه ای و بازدید از کارخانه تولید محصولات بتنی ایلام اظهار داشت: مجموع تسهیلات درخواستی ۱۳۸ میلیارد تومان است که با پیگیری های انجام شده تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۱ واحد کسب وکار تسهیلات خود را با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان از طریق بانک های عامل استان دریافت کرده اند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد متقاضیانی که به سیستم بانکی معرفی شده اند تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

خانمحمدیان یادآور شد: شغل ایجاد شده توسط این واحدها بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است و بیشتر واحدها اشتغال تک نفره در ۱۴ رسته مشخص هستند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: این واحدها الزاما کارخانه یا صنوف نیستند بلکه در بخش های خصوصی، تعاونی، راننده های تاکسی، مشاغل خانگی، رستوران و هتل و واحدهای بوم گردی نیز هستند.

وی با اشاره به هفته کارورزی اظهار داشت: بکارگیری هر تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی ۲ سال معافیت از حق بیمه دارد.

خانمحمدیان افزود: کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند ۲ سال از حق بیمه سهم خود برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی معاف می شوند.

وی ادامه داد: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

خانمحمدیان با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود، افزود: شرایط بهره مندی از این طرح برای کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه با شرایط حاکم بر جامعه، ابلاغ دستورالعمل جدید یارانه دستمزد می تواند باعث افزایش تعداد قراردادها و ترغیب کارفرما ها جهت استفاده از طرح یارانه دستمزد باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار