مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: اختتامیه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ایلام همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 14 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری افزود: دهمین دوره این جشنواره از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره با مضامین حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت امام هادی(ع) و در قالب‌های مسابقه نقاشی (کودک و نوجوان)، پویش کتابخوان مجازی (کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال)، فعالیت گروهی شامل نمایشنامه‌خوانی، اجرای نمایش و روزنامه کتاب(کودک و نوجوان)، داستان‌نویسی (جوان و بزرگسال) و چهار گزینه‌ای (نوجوان و بزرگسال) است.

وی با بیان اینکه مهلت شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ تعیین شده بود، یادآور شد: سوم آذرماه از برگزیدگان این جشنواره به صورت مجازی تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های موجود، برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی از امروز همزمان با آغاز هفته کتاب برگزار خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی و کتابداران کتابخانه‌های عمومی است که به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، شرکت در برنامه ملی بزرگداشت هفته کتاب، مسابقه کتابخوانی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، آموزش مدیریت فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی با مشارکت نیروی انتظامی استان برای کتابداران در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام همچنین از عموم مردم خواست: در این هفته کتاب‌های اضافی منازل خود را به کتابخانه‌های این اداره کل تحویل دهند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار