مدیر تامین درمان تامین اجتماعی استان ایلام؛
مدیر تامین درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: هر چند وقت یکبار بر حسب نوع تخصص هایی که در مراکز تحت پوشش داریم لیست خدمات و داروها به روزرسانی می شود و هر دارویی که متخصصین این مراکز درخواست بدهند و تحت پوشش بیمه باشند به لیست دارویی داروخانه ها اضافه می شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 12 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا رمضانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم که رسانه ها و خبرنگاران جزء ارکان اساسی دموکراسی و چشم بینای جامعه، ناظرانی بی طرف و خیرخواه بر عملکرد مسولین در هر جامعه ای هستند و این مسیله در استان ما نمود ویژه ای دارد.

 ابراز کرد: حساسیتی که مسئولین ارشد سازمان و جناب استاندار به اذهان عمومی و مطبوعات دارند، قطعا بی تاثیر در این مقوله نیست، در کمتر دوره ای بوده است که به این راحتی و با این صراحت بیان به عملکرد مسئولین استانی انتقاد صورت گرفته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و لزوم انجام آزمایش کرونا، یادآور شد: محل های انجام تست pcr که توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده شامل بیمارستان شهید مصطفی خمینی، درمانگاه شرکت نفت در بلوار  خبرنگار و درمانگاه شهری شماره ۸  واقع در شهرک هجرت و یک ازمایشگاه خصوصی واقع در مرکز شهر است که هزینه انجام این آزمایش در مراکز دولتی رایگان است.

مدیر تامین درمان تامین اجتماعی استان ایلام ابراز کرد: داروی رمدسیور بر اساس نظر پزشکان متخصص در بیماری کرونا اگر در زمان مناسب و در کیس های مناسب استفاده شود در امر شناسایی و درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار کمک کننده و مفید است.

رمضانی گفت: طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی از ۴ سال پیش و به صورت تدریجی در استان شروع شده و هم اکنون نیز به صورت کامل اجرا می شود، بیمه شدگان تامین اجتماعی برای مراجعه و استفاده از خدمات مراکز درمانی تامین اجتماعی، به هیچ وجه به ارائه دفترچه نیاز ندارند و تنها باید مدرک هویتی معتبر جهت تائید هویت می توانند برای پیگیر امور درمانی خود به مراکز درمانی تحت پوشش مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص خدمات دندانپزشکی در این مراکز، تابع تصمیات شورای عالی  سیاست گذاری بیمه ها هستیم که در سطح وزرا و ریاست جمهوری تشکیل و تصمیم گیری می شود، فعلا خدماتی مثل عصب کشی تحت پوشش بیمه نیستند و به همین دلیل ما هم امکان ارائه آن را به بیمه شدگان نداریم، اما ترمیم هایی که نیاز به عصب کشی نداشته باشد، جراحی نسج نرم و نسج سخت، کشیدن، جرم گیری در مراکز ما انجام می شود.

مدیر تامین درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در حال حاضر به خاطر شرایط کرونا و دستورالعمل های وزارت بهداشت، فقط مجوز ارائه خدمات اورژانسی را به مراجعه کنندگان و بیمه شدگان داریم.

رمضانی یادآور شد:  در خصوص توسعه خدمات تامین اجتماعی در شهرستان دهلران که ما مرکز درمانی داریم، تمامی امکانات فراهم است  ولی متاسفانه دندانپزشک نداریم، اگه کسی اعلام امادگی کند ما بلافاصله استخدام و راه اندازی واحد دندانپزشکی رو انجام میدهیم. کما اینکه در گذشته در زمان هایی این واحد فعال بوده و ارایه خدمت به بیمه شده های عزیز داشته است.

وی بیان کرد: در خصوص محدودیت تعداد دارو در مراکز، ما حدود ۲۰۰ قلم دارو در داروخانه ها را به بیمه شدگان عزیز ارائه می دهیم،  بعضی اقلام نیز به علت تحت پوشش نبودن و برخی به علت مصرف خیلی کم در داروخانه های تحت پوشش ارائه نمی شوند.

رمضانی گفت: هر چند وقت یکبار بر حسب نوع تخصص هایی که در مراکز تحت پوشش داریم لیست خدمات و داروها به روزرسانی می شود  و هر دارویی که متخصصین این مراکز درخواست بدهند و تحت پوشش بیمه باشند به لیست دارویی داروخانه ها اضافه میشود.

مدیر تامین درمان تامین اجتماعی استان ایلام ابراز کرد: درمانگاه مهران در حال ساخت است و بازدیدهای مرتب ماهیانه از پروژه انجام می شود، در آخرین جلسه ای که اینجانب با مسولین ارشد سازمان داشتم خواستار تسریع در روند تکمیل رمانگاه مدکور شدم و قول های مساعدی داده شده و  شرکت خانه سازی که مجری طرح است مکلف به ارائه برنامه پیشرفت ماهیانه و هفتگی به سازمان و مدیریت درمان استان شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص درمانگاه دره شهر مشکلاتی قانونی برای زمین اختصاص داده شده قبلی به وجود آمد که کار متوقف شد، ولی اولویت کاری اینجانب از روز انتصاب به این سمت بوده و با حمایت های دوستان و مسولین ارشد استان و قول های مساعدی از سوی اداره مسکن و شهرسازی برای اختصاص زمین جدید برای احداث درمانگاه داده شده و در حال پیگیر است.

رمضانی گفت:خدماتی که در ایام کرونا در مراکز تحت پوشش، ارائه  می شود شامل تمامی خدماتی است که در مراکز سرپایی قابل ارائه بوده و علاوه بر آن برای کاهش بار مراجعه، به بیمه شده هایی که دارای پرونده بیماری های مزمن نزد مراکز ما هستند، به جای ارائه یک ماه داروی مورد نیازشان، به اندازه مصرف دو ماه به این عزیزان ارائه می شود که هر ماه مجبور به مراجعه به مراکز نباشند.

وی اظهار داشت: بر این اساس روزانه ۷۵۰ بیمار سرپایی به دی کلینیک تامین اجتماعی ایلام، ۴۵۰ نفر به درمانگاه شماره ۲ و ۴۵۰ بیمار نیز به درمانگاه دهلران مراجعه می کنند.

وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی در ۲ بخش بیمه ای و درمانی به جهت تهیه امکانات محافظتی کرونا و درمان غیرمستقیم و به تبع تعطیلی برخی واحدهای تولیدی دچار خسارت شده است که سبب کاهش درآمدها و پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان شد.

وی افزود: هم اکنون ۲ بخش دولتی و دانشگاهی و مراکز خصوصی، طرف قراردارد مدیریت درمان استان هستند و تعداد خدمات غیر حضوری سازمان بیشتر در حوزه بیمه ای است، در بخش درمان نیز به دلیل عدم مراجعه بیمار خدمات غیر حضوری ارائه نمی شود.

دکتر رمضانی در خصوص خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی یادآور شد: طیف خدمات ارائه شده سازمان تامین اجتماعی به بیماران بستری کرونا متنوع است اما در بخش درمان سرپایی، درمان اختصاصی برای این بیماران وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در اجرای برخی طرح ها در کشور پیشرو است که در بخش درمان نیز عمده ترین خدماتی که ارائه می شود بحث نسخه الکترونیکی است و سازمان در این راستا موفق عمل کرده است.

دکتر رمضانی با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیکی به صورت صد درصد در تمامی مراکز ملکی مدیریت درمان سطح استان اجرایی می شود، گفت: از جمله مزایای نسخه الکترونیک بهبود کیفیت خدمات درمانی، مشاهده سوابق و مراجعات قبلی بیمار، اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخه، کنترل تداخلات دارویی و کاهش هزینه های ناشی از مراجعات مکرر بیمه شدگان است.

وی به طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و افزود: این طرح یک طرح زیربنایی و ملی است که با اجرایی شدن آن ارائه خدمات غیر حضوری و به تبع آن کاهش میلیونی بار مراجعات بیمه شدگان به مراکز تامین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام به مرکز درمانی مهران اشاره کرد و گفت: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مهران در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع با پیشرفت ۳۵ دصد در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمتگذار و خدمات رسان است، این سازمان مانند سایر ارگان های دولتی در ایام کرونا دچار خسارت و ضرر و زیان شده و از این امر مستثنی نبوده است/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار