استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: بدلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان ها در استان، بیماران کرونایی که در شرایط بهتری قرار دارند اما نیازمند بستری هستند در نقاهتگاه قلاویزان با تجهیزات کامل بستری می شوند.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 10 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست قرارگاه مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: نقاهتگاه قلاویزان دارای ۲ سالن، تخت های ویژه، دستگاه های اکسیژن ساز و تجهیزات مناسب با همکاری سپاه امیرالمومنین(ع)، ورزش و جوانان و شهرداری برای بیماران کرونایی تجهیز شده است.

وی افزود: سپاه استان فاقد امکانات بیمارستانی است اما در تلاشیم با پیگیری های مستمر بیمارستان صحرایی با تمام امکانات با حمایت مرکز در استان راه اندازی شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: باید قرارگاه های جدیدی با همکاری ائمه جمعه و بخش های غیر دولتی و خیرین در هر شهرستان ایجاد شود تا بتوان از طریق آنها کمک های مومنانه جمع آوری و در اختیار کسانی قرار گیرد که از کرونا آسیب دیده اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه بیمارستان ها در ایلام دچار کمبود شده اند، گفت: در رابطه با این مشکل تلاش شد سازماندهی مناسبی برای پذیرش بیماران صورت گیرد و بر این اساس با در نظر گرفتن عدم گنجایش بیمارستان کوثر، بیمارستان زاگرس به بیماران قلبی و داخلی، بیمارستان مصطفی خمینی به بیماران کرونایی و سایر بیمارستان ها نیز بیماران عادی و کرونایی را پذیرش کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ دستگاه ونتیلاتور توسط وزارت نفت تامین شده و در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند و برای تامین ۲۰ دستگاه کمک نفس رایزنی های لازم با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صورت گرفته و قرار است امروز در خصوص تحویل دستگا ها اطلاع داده شود.

استاندار ایلام گفت: همچنین از طریق کمک های مومنانه تجهیزات خریداری می شوند و ۱۰ میلیارد ریال برای خرید سیلندر اکسیژن از سوی استانداری اختصاص یافته است.

وی ضمن قدردانی از همکاری اصناف در شرایط کرونا افزود:محیط های سرپوشیده از اماکن پرخطر برای انتشار بیماری هستند اما اینکه تنها پاساژها تعطیل باشند و فروشگاه های سطح شهر به فعالیت خود ادامه دهند هیچ تاثیری در مهار کرونا ندارد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: یکی از مشکلات اصناف در شرایط کرونا برگشت چک ها و پرداخت مالیات است و بازار مانند سابق درآمد ندارند که در این خصوص امور مالیاتی باید با در نظر گرفتن مشکلات این صنف نهایت همکاری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان ایلام در مدیریت بحران مانند سیل و اربعین موفق عمل کرده است و امیدواریم در شرایط بحران کرونا نیز بتوانیم با همکاری مردم به نقطه مناسبی برسیم.

سلیمانی دشتکی افزود: دستورالعمل هایی در ستاد ملی کرونا برای مراکز استان ها و کلان شهرها در نظر گرفته شده است که فعالیت بازار تا ساعت ۱۸ عصر ادامه یابد.

وی ادامه داد: دستورالعمل دیگری برای استان های با وضعیت سیاه و بحرانی نیز در نظر گرفته شده که مشاغل ۲ و سه تعطیل شوند اما مشکل ما این است که استان ایلام هردو حالت را دارد یعنی هم مرکز و هم استان در وضعیت بحران قرار دارند.

استاندار ایلام تصریح کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان اصناف باید محدودیت هایی در نظر گفته شود که مصوبات بصورت بینابین اجرا شود.

وی با اشاره به فوت ۲۴ نفر بر اثر کرونا ظرف دیروز و امروز، گفت: دیروز ۵۳۵ مبتلا و ۱۰ فوتی و امروز نیز ۱۴ نفر دیگر جان خود را توسط کرونا از دست داده اند اما مردم هنوز خطر را احساس نکرده اند و همچنان با وجود هشدار های مکرر در مراسمات جشن و عزا با جمعیت بالا شرکت می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار