مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: خط دوم مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با هزینه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با حضور نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استانی در شهرستان آبدانان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 10 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت : به منظور کاهش تصادفات و ارائه خدمات به کاربران جاده ای و جلوگیری از ورود ناوگان حوزه جنوب به مرکز استان جهت معاینه فنی خودروها این اداره کل اقدام به صدور مجوز تاسیس دومین مرکز معاینه فنی در شهرستان آبدانان نمود.

وی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تکمیل و احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: به منظور ایمنی ناوگان حمل و نقل قبل از بارگیری مدیران فنی در شرکت های حمل و نقل کنترل های لازم از جمله صدور بارنامه و صورت وضعیت، سلامت خودرو، تکمیل مدارک راننده و زمان حرکت، نوع، ثقل و مهار بار را انجام می دهند.

دلخواه اضافه کرد: علاوه بر مراکز معاینه فنی پیش از حرکت، کلیه تجهیزات و امکانات خودروها برای اطمینان از سلامت خودرو توسط مدیران فنی شرکت ها بررسی می‌شود.

وی گفت: طبق بررسی بعمل آمده ۱۰ درصد از کل تصادفات جاده ای به علت نقص فنی خودروها رخ می دهد که میتوان با کنترل دقیق معاینه فنی خوردو ها ضمن کاهش حوادث رانندگی تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار