مدیر کل امور عشایری استان ایلام؛
مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر نقش بسیار مهمی در اقتصادی استان دارند چرا که 25درصد اشتغال پایدار استان در اختیار عشایر است.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد یاسمی در گفتگو باخبرنگار ما اظهار داشت : در استان ایلام 9هزار و 836 خانوار عشایری مشغول فعالیت هستند واین قشر نقش مهی در تولید گوشت،شیر،فرآورده های شیری و لبنی و صنایع تبدیلی و زراعی استان ایلام وحتی کشور دارند.

وی بایان داشت : ارزش تولیدات سالانه عشایر استان 10هزار میلیارد ریال است و 35درصد صنایع دستی استان در اختیارجامعه عشایری می باشد.

مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به استقرار یکهزار خانوار عشایری از استان های همدان،لرستان،کرمانشاه،ایلام و خوزستان در مناطق فشلاقی استان گفت:بیشتر این عشایر در مناطق قشلاقی دهلران بمدت 4 ماه مستقر می شوند.

یاسمی بیان داشت : امسال از محل اعتبارت استانی 72میلیارد ریال به عشایر استان اختصاص یافته که تاکنون 55درصد از این اعتبار محقق شده است.

وی با اشاره به فعالیت 14 شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه در مرکز استان گفت:شرکت شبکه های تعاونی بخش خصوصی وابسته به عشایر که اعضای آن را عشایر تشکیل می دهند کارتامین نهاده های دامی،جو،علوفه،کنسانتره و ارزاق برعهده دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار