ملکه الیزابت و سخنرانی سال 2018 و پیانوی طلایی که در پشت سر او خودنمایی می‌کند. عکس: WPA Pool/Getty Images
کد خبر: ۹۱۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 09 November 2020

 

سخنرانی سلطنتی ملکه‌ی انگلستان به مناسبت جشن تولدش یک اتفاق تقریباً مهم برای برخی از مردم انگلستان است و سعی می‌کنند شنیدن آن را از دست ندهند. در جشن تولد سال 2018 پیام تلویزیونی ملکه با حاشیه همراه بود. این سخنرانی در یک مکان پر از وسایل فاخر و یک پیانوی طلایی بود.

این پیانو توجه بسیاری را به خود جلب کرد.. این پیانو از کجا آمده؟ چقدر قیمت دارد و چه کسی با آن می‌نوازد؟

در سال 2019 میلادی در جشن «برومز» کانال بی‌بی‌سی، استیون‌هاو آثاری از «مندلسسون» را با این پیانوی طلایی در روز جمعه 16 آگوست 2019 در سالن سلطنتی آلبرت نواخت.

پیانوی طلایی ملکه الیزابت

ملکه الیزابت و سخنرانی سال 2018 و پیانوی طلایی که در پشت سر او خودنمایی می‌کند. عکس: WPA Pool/Getty Images

با وجود اینکه ملکه الیزابت دوم در حال حاضر این پیانو را به طور رسمی در اختیار دارد، اما در واقع برای ملکه ویکتوریا و همسرش طراحی شده بود. آن دو عاشق موسیقی بودند و هر دو بر پیانو می‌نواختند. ملکه ویکتوریا می‌خواند و همسرش پرنس آلبرت بر اورگان می‌نواخت.

«فیلیکس مندلسون» بارها در قصر باکینگهام به عنوان مهمان حاضر شد؛ او نوازنده محبوب ملکه ویکتوریا بود.

در سال 1856 میلادی، شرکت S & P Erard پیانوی جدیدی برای افراد خانواده سلطنتی که عاشق موسیقی بودند طراحی کرد. این شرکت در قرن هجدهم ابزار و آلات موسیقی برای اشراف فرانسوی از جمله ملکه فرانسه «ماری‌آنتوآنت» طراحی کرده بود. مؤسس شرکت سپاستین‌ارارد نام داشت و این پیانو را برای ویکتوریا طراحی کرد. این پیانو طرحی کلاسیک دارد و پوششی از جنس طلای خالص دارد. اغلب پیانوهای این شرکت 138 هزار پوند قیمت دارمد اما قیمت این پیانوی طلایی خیلی بیشتر از این نرخ است.

پیانوی طلایی ملکه الیزابت

در سال 2018 و بعد از سخنرانی ملکه الیزابت شایعه شد که این پیانوی طلایی برای صدام حسین بوده و در حمله سال 2003 این پیانوی طلایی که در واقع اموال مردم عراق بوده است، به چپاول رفته و سر از کاخ ملکه انگلستان درآورده است، اما کاخ انگلستان این شایعات را رد کرد و آن را متعلق به خانواده سلطنتی انگلیس برشمرد./ع

منبع: تابناک/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار