استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت: تردد خودروهای شخصی از روز شنبه هفته آینده در مراکز استان‌ها به خاطر پیشگیری از شب نشینی‌ها و نشست ها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی  گفت: تردد خودروهای شخصی از روز شنبه هفته آینده در مراکز استان‌ها به خاطر پیشگیری از شب نشینی‌ها و نشست ها از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع می‌شود.

وی افزود: کمک‌های مومنانه در هر شهرستان با محوریت فرماندار و همکاری امام جمعه و به ریاست خیرین تشکیل می‌شود و در استان ریاست این قرارگاه بر عهده امام جمعه استان است و هدف آن جمع آوری کمک‌های مردمی برای مقابله با بیماری کرونا در استان است.

 استاندار ایلام گفت: امروز در ستاد ملی کرونا مقرر شد غربالگری عمومی در کشور با هدف شناسایی افراد مبتلا انجام شود و تست‌ها به صد هزار نفر در روز افزایش یابد؛ در استان نیز با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری مجموعه عوامل، بسیج و سپاه نیروی انتظامی، مردم این مهم صورت می‌پذیرد.

مشکل دستگاه اکسیژن ساز کشوری است

وی ادامه داد: مشکل دستگاه اکسیژن ساز کشوری است و در ستاد مرکزی اعتبار خوبی برای رفع این مشکل تخصیص داده شد و ان‌شاالله ظرف هفته آتی قسمت اعظمی از آن حل خواهد شد و تا الان هم چند دستگاه به استان ما تحویل داده شده است.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در جلسه شورای تأمین تصمیم گرفته شد که بیمارستان کوثر به عنوان بیمارستان پاک فقط برای بیماران قلب و عروقی اختصاص یابد اما بعد توافق کردیم بیمارستان زاگرس به عنوان بیمارستان قلب و داخلی باشد و بیمارستان کوثر نیز مثل سایر بیمارستان‌ها یک بخش کرونایی داشته باشد.

وی افزود: ادارات، سازمان‌ها، ارگانها موظف هستند اگر کارمندی علائم بیماری دارد باید در جهت دورکاری با وی همکاری شود.

کارمندان مناطق سیاه با حداکثر 50 درصد در محل کار حضور می‌یابند
  
استاندار ایلام ادامه داد: در مناطق با وضعیت سیاه حضور کارمندان در محل کار حداکثر ۵۰ درصد است و حتی اگر در آن ۵۰ درصد هم باز افراد دارای بیماری زمینه‌ای و یا دارای علامت هستند بایست با آنها برای عدم حضور در محل کار همکاری شود.

وی تصریح کرد: تهویه در محل کار و جلسات بسیار مهم و حیاتی است؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته در محیط بسته صحبت کردن بدون ماسک به شدت باعث گسترش بیماری می‌شود. 

سلیمانی‌دشتکی گفت: تمامی گردهمایی‌ها، نشست‌ها و جلسات ممنوع است؛ اگر جلسه‌ای ضرورت دارد به صورت ویدئو کنفراس انجام شود و تعدادی که به صورت حضوری در جلسه حاضر می‌شوند بایست حداکثر بیشتر از ۱۵ نفر نباشد و سقف جلسه بیشتر از یک ساعت نباشد.

وی ادامه داد: افرادی که دارای علائم بیماری هستند حق ندارند در محل کار، جلسه و جامعه ظاهر شوند؛ این از اخلاق و انسانیت بدور است کسی که علائم بیماری دارد و به خود اجازه می‌دهد با رفتن به محل کار، جلسه و یا بازار دیگران را نیز بیمار کند.

شهرستان چرداول جزو شهرستان‌های سیاه استان است

استاندار ایلام گفت: رعایت پروتکل‌ها و ماسک زدن در کل کشور به ۷۸ درصد افزایش یافته است و با سیاه شده وضعیت کرونایی شهرستان چرداول تعداد شهرستان‌های سیاه استان به ۳ شهرستان افزایش یافت.

وی گفت: الان وقت مناسبی برای دید و بازدیدهای اداری نیست؛ بازدیدها و گردهمایی‌ها تحت هر عنوانی ممنوع است؛ نبایست در این شرایط خطرناک و بحرانی نشست‌ها و گردهمایی‌ها به بهانه بازدید فلان مسوول تشکیل شود و جان افراد به خطر بیافتد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: در مراکز استان‌ها و مناطق سیاه مشاغل گروه دو و سه و چهار تعطیل هستند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار