مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: یکی از مهم ترین دلایل ایجاد طرح، تاکید بر ملاحضات جانمایی تاسیسات پرخطر در سطح شهر بر اساس استاندارد های پدافند غیر عامل است.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 05 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛فهد کمالوندی در خصوص طرح جامع پدافند شهری ایلام افزود: یکی از مهم ترین دلایل ایجاد طرح، تاکید بر ملاحضات جانمایی تاسیسات پرخطر در سطح شهر بر اساس استاندارد های پدافند غیر عامل است.

وی همچنین در خصوص استقرار تاسیسات پرخطر در سطح شهر ایلام افزود: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده و بطور جدی پیگیر این موضوع در استان هستیم.

کمالوندی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای کارکردهای مختلفی است، افزود: برگزاری جلسات متعدد، طراحی سناریوها، انجام رزمایش ها و رصد و پایش تهدیدها در کارگروه‌های مختلف از جمله کارکردهای پدافند غیر عامل در استان است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام اضافه کرد: کارگروه های امداد و نجات، سایبری و کارگروه زیستی تاکنون آموزش های متعددی را برگزار کرده اند که علاوه بر این آموزش ها علاقمندان می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در سایت پایداری ملی ثبت نام کرده و پس از پایان دوره های آموزشی گواهینامه معتبر دریافت کنند.

وی افزود: در ارتباط با ارتقای آمادگی عمومی مردم استان، کارگروه امداد و نجات ذیل شورای پدافند غیرعامل، اقدامات بسیار خوبی از جمله ایجاد خانه های هلال جهت آموزش های عمومی در مناطق مختلف استان راه اندازی کرده است.

کمالوندی در خصوص جایگاه پدافند غیرعامل استانداری ایلام در مقابله با کرونا افزود: گروه پدافند غیرعامل استانداری ایلام بعنوان یکی اعضای ستاد کرونا استانی بیشتر به دنبال پیگیری مصوبات کرونا در استان است و در ماه های اخیر نیز گروهی از پدافند غیرعامل از آرامستان ها استان بازدید میدانی داشته اند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری ایلام یکی از کارکردهای مهم پدافند غیر عامل را سهولت در مدیریت بحران دانست و افزود: همه آموزش های لازم که توسط پدافند غیر عامل برگزار می شود به منظور پیشگیری، کاهش خسارات و صدمات بیشتر در حوادث است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار