رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام؛
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از مجموع ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال به واحدهای صنفی این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 01 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی  اظهار داشت: اکثر واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان مربوط به واحدهای صنفی است که در اوایل سال جاری(فروردین و اردیبهشت ماه) به اجبار تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی استان در این ایام دچار آسیب و خسارت مالی شدند، افزود: متاسفانه بخش عمده ای از این واحدها که باید در این ایام نسبت به ماه های قبل و بعد سال سود بیشتری می بردند دچار آسیب های مالی زیادی شدند و این روند کماکان ادامه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا و ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات یادآور شد: بر اساس آمار موجود تا کنون چهار هزار و ۵۱۶ متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه موجود ثبت نام کرده اند.

محمد رحیمی با بیان اینکه علاوه بر ارائه این تسهیلات بخشودگی های سه ماهه اوایل سال جاری نیز شامل این واحدها شده است، یادآور شد: میزان درخواست تسهیلات از سوی این افراد ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.

به گفته وی این میزان پرداختی پس از تشکیل پرونده نزد بانک‌های عامل به ۳ هزار و ۶۲۳ متقاضی پرداخت و مابقی نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۳۶ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در ایلام فعال و در این شرایط کرونایی لوازم مورد نیاز استان را تولید می‌کنند.

محمدرحیمی افزود: این واحدها با ظرفیت تولید روزانه ۱۷۲ هزار عدد ماسک، ۳۰۰ دست لباس حفاظتی و گان، ۱۰ هزار جفت دستکش و ۲۰ هزار عدد پد الکلی در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع و صنوف تولیدی در تامین محصولات بهداشتی به راه اندازی و رفع موانع تولید کارخانه الکل و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان بدره اشاره کرد و یادآور شد: این واحد با ظرفیت تولید روزانه پنج هزار لیتر الکل مورد نیاز استان را تامین می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: طبق آمار ارسالی به این سازمان توسط انجمن داروسازان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و توزیع شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای فصل پاییز و تولید ماسک در استان افزود: در کل کشور کمبود پارچه تولید ماسک وجود دارد چراکه فقط دو واحد تولیدی در سطح کشور و در استان های یزد و همدان تامین کننده پارچه واحدهای تولیدی ماسک در کشور هستند.

محمد رحیمی در خصوص تامین پارچه مورد نیاز و استاندارد بودن تولید ماسک در استان نیز افزود: واحدهای صنفی تولید کننده از طریق بسیج اصناف در سامانه ای ثبت شده و جهت تهیه مواد اولیه(پارچه‌مخصوص) به شرکت بافتینه در استان همدان معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول ۵۸۰ هزار متر مربع پارچه برای تولید تعداد ۹۰۰ هزار ماسک تهیه شد که با همکاری بسیج اصناف استان پیگیری های لازم برای تامین ۲ و نیم میلیون مترمربع پارچه مخصوص انجام شده و مشکل خاصی در خصوص تامین‌ماسک در استان نخواهیم داشت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار