رییس دانشگاه ایلام:
رییس دانشگاه ایلام گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای تکمیل مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه جذب شد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 01 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی‌اکبری اظهار داشت: همچنین مجتمع گلخانه‌ای دانشگاه ایلام به بهره‌برداری رسیده و ۲ هزار و  ۴۰۰ مترمربع فضای گلخانه‌ای جدید به مجموع گلخانه‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه افزوده شد و این افتتاحیه‌ها هزار مترمربع بیشتر از کل بضاعت دانشگاه در ۴۰ سال گذشته است.  

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا نیز اهداف دانشگاه نه تنها فراموش نشده بلکه در شرایط خاصی محقق شده است، افزود: با اعتبارات خیرین و صندوق رفاه ۲ خوابگاه دانشجویی بطور کامل بازسازی شد و از درجه سه و چهار به درجه یک ارتقا یافتند.

علی‌اکبری یادآور شد: یکی از بزرگترین اقدامات دانشگاه ایلام که در دستور کار قرار داشت تبدیل مجموعه آموزش عالی بانگنجاب به شهر دانشگاهی بود که در این راستا تفاهم نامه ای سه جانبه با پارک علم و فناوری با حضور وزیر علوم به امضا رسید و به تدریج پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی مستقر و پردیس علم و فناوری در شهر دانشگاهی کامل می شود.

رییس دانشگاه ایلام گفت: از دیگر اقدامات در حال انجام استخر این مجموعه است که موضوعی قدیمی و مغفول مانده بود که با کسب اعتبارات لازم هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک این پروژه به بهره برداری برسد.

به گفته وی، یکی از بزرگترین اقدامات دانشگاه ایلام در طول ۴۰ سال گذشته حریم قانونی دانشگاه به طول ۱۱ کیلومتر پس از رفع مشکل معارضان تعیین حدود شد و نسبت به حصارکشی اقدام می شود.

علی اکبری با بیان اینکه مساحت دانشگاه ایلام ۳۲۰ هکتار است، اظهار داشت: هم اکنون ضلع جنوبی دانشگاه بطور کامل در حال دیوار کشی است ضلع شمالی نیز در دست اقدام است که امیدواریم اعتبارات به گونه ای باشد که طی ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پارک مرکزی دانشگاه نیز تحت عنوان بوستان بلوط با چهار و نیم هکتار به گونه ای طراحی شده است که همه بخش های دانشگاه را به هم متصل می کند و در عین حال فضای کافی برای برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: این پروژه فعال است و امیدواریم امسال بتوانیم پیشرفت فیزیکی آن را به ۴۰ درصد برسانیم و در سال آینده بطور کامل بهره برداری شود و وضعیت فضای سبز دانشگاه در کشور به بهترین فضا تبدیل شود.

چشم انتظار پایان کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم

رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت: کماکان چشم انتظار پایان کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم اما در این ایام بخشی از فضای عمومی دانشگاه برای حضور دانشجویان در قالب آلاچیق جدید و فضای رفاهی جدید آماده شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد حضور دانشجویان و استفاده از این فضاها باشیم.

علی اکبری به حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: سه پروژه در دست انجام و تکمیل شده و تنها بهره برداری آن باقی مانده است، ۲ زمین والیبال ساحلی آماده شده و سالن تیراندازی دانشگاه نیز در همین نیم سال آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات نشان دهنده این است  دانشگاه کماکان نقش یک کارگاه سازندگی را بخوبی ایفا کرده است و توسعه دانشگاه در هر زمان و در هر شرایط نباید مغفول بماند.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار