مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام؛
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.
کد خبر: ۹۱۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 31 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛هادی شیرخانی اظهار داشت: وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده وصول می‌شود.

وی افزود: برنامه این شرکت برای وصول مطالبات، استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهایت استفاده از ابزار قطع جریان برق مشترکان بدحساب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام تاکید کرد: عمده ترین مشترکانی که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهی می‌کنند، مشترکان تجاری و خانگی هستند.

شیرخانی با اشاره به طرح های درنظرگرفته شده تشویقی برای مشترکان برق در استان بیان داشت: سال گذشته ۶۴۰ میلیون تومان و امسال نیز ۷۰۰ میلیون تومان پاداش درست مصرف کردن به مردم و تولیدکنندگان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون این امکان برای مدارسی که الگوی مصرف را رعایت کنند وجود دارد و بهایی پرداخت نخواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: این استان در زمینه تامین برق مشترکین در کشور پیشرو بوده و با برق رسانی به روستاهای بالای پنج خانوار ضریب نفوذ برق در ایلام ۹۹/۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود: کاهش تلفات شبکه برق به ویژه در بخش توزیع به عوامل مختلفی بستگی دارد که توجه به ساختار شبکه، طراحی و بهره‌برداری مناسب، تعمیرات شبکه های انتقال و نوسازی تاسیسات برق رسانی از جمله این عوامل است.

شیرخانی تاکید کرد: در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌های فراروی شرکت‌های توزیع، عدم امکان سرمایه گذاری در بخش تولید برق در کشور به خاطر شرایط تحریم است و متاسفانه روز به روز این چالش سبب سخت‌تر شدن انجام وظایف در حوزه شرکت‌های توزیع برق شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: میزان تلفات انرژی برق در این استان در طول پنج سال گذشته، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

شیرخانی افزود: تلفات انرژی از ۲۵ درصد در پنج سال پیش اکنون به ۱۱ درصد رسیده است و با وجود افزوده شدن ۲۰ درصد به تعداد مشترکان استان خاموشی نداشتیم.

وی یادآور شد: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت نیرو استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال ۹۸ کسب کرد.

وی با بیان اینکه این ارزیابی در سال ۹۸ اجرایی شده است، یادآور شد: در این راه تدابیری از جمله تست بیش از ۶۱ هزار دستگاه کنتور، تعویض کنتورهای دستکاری شده، راکد و مکانیکی به تعداد ۱۵ هزار دستگاه، نصب یک هزار و ۷۰۰ کنتور قرائت از راه دور، نصب ۱۰۷ دستگاه ترانس کوچک و کم تلفات طراحی و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام تاکید کرد: مصرف برق استان در لحظه ۴۰۰ مگاوات است که در ایلام به عنوان پرجمعیت ترین  شهرستان، این میزان مصرف ۱۳۰ مگاوات است.

شیرخانی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر استان ایلام خاموشی نداشته است، افزود: با طراحی نخبگان برق در ۲ سال گذشته و برنامه های مدیریتی ایلام این موضوع محقق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: برخلاف سایر استان ها بار مصرفی در ایلام سرمایشی است و پس از عبور از تابستان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بار مصرف برق در ایلام خالی است.

وی ادامه داد: کل پیک مصرف استان در تابستان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ مردادماه بود که بالاترین مصرف امسال در استان ایلام ۳۰ تیرماه بوده که به مرز ۴۰۰ مگاوات رسید.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزارنفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار