مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: طرح جامع پدافند شهری ایلام با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال تدوین است.
کد خبر: ۹۱۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 31 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ فهد کمالوند در نشست مجازی با با اصحاب رسانه،  از اجرای طرح جامع پدافند شهری خبر و اظهار داشت: این طرح در حال انجام و از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت: طرح جامع پدافند شهری با کارکرد اصلی ممانعت از ایجاد تأسیسات پرخطر در مراکز جمعیتی و بیرون بردن این‌گونه تأسیسات از شهرها به انجام می‌رسد. 

کمالوند افزود:یکی از مهم ترین دلایل ایجاد طرح، تاکید بر ملاحضات جانمایی تاسیسات پرخطر در سطح شهر بر اساس استاندارد های پدافند غیر عامل است. 

وی همچنین در خصوص استقرار تاسیسات پرخطر در سطح شهر ایلام  افزود: مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده و بطور جدی پیگیر این موضوع در استان هستیم. 

کمالوندی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای کارکردهای مختلفی است، افزود: برگزاری جلسات متعدد، طراحی سناریوها، انجام رزمایش ها و رصد و پایش تهدیدها در کارگروه‌های مختلف از جمله کارکردهای پدافند غیر عامل در استان است. 

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ایلام اضافه کرد: کارگروه های امداد و نجات، سایبری و کارگروه زیستی تاکنون آموزش های متعددی را برگزار کرده اند که علاوه بر این آموزش ها علاقمندان می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در سایت پایداری ملی ثبت نام کرده و پس از پایان دوره های آموزشی گواهینامه معتبر دریافت کنند. 

وی  اشاره‌ای به حوزه تهدیدات زیستی در استان ایلام داشت و گفت: در حوزه تهدیدات زیستی اخیراً قرارگاه زیستی در استان‌ها تشکیل و وظیفه این قرارگاه سیاست‌گذاری و هماهنگی در سطح دستگاه‌ها است و هدف آن پایش و شناسایی تهدیدات زیستی در استان است و این قرارگاه در استان تشکیل و مسائل زیستی نباتات، آب‌وخاک، انسان و دام را به لحظه رصد می‌کند. 

کمالوند در ادامه الزام ادرات به تدوین پیوست پدافند غیر عامل در تمام طرح‌ها و پروژه‌ها را از دیگر اقدامات دستگاه متبوعه عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل  علی رغم عمر کوتاه خود اقدامات  در حوزه آموزش همگانی  و فراهم کردن سهولت در مدیریت بحران را انجام داده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار