معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: هم اکنون بر خلاف چند ماه گذشته ۳۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان بدون هیچگونه بیماری زمینه ای هستند و این روند همچنان در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 31 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فرافزود: هم اکنون بر خلاف چند ماه گذشته ۳۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان بدون هیچگونه بیماری زمینه ای هستند و این روند همچنان در حال افزایش است.

وی یادآور شد: این در حالی است که در اوایل شیوع کرونا در این استان در مجموع ۷۵ درصد فوتی ها دارای بیماری زمینه ای بودند و در اوایل شهریور این نرخ به ۹۲ درصد افزایش یافت.

وی هشدار داد: چنانچه با این وضعیت پیش برویم ممکن است گروه سنی فوتی ها به کودکان هم برسد که بسیار نگران کننده و خطرناک است.

صادقی فر با بیان اینکه همه افراد در خطر ابتلا، بستری و مرگ‌ ناشی از کرونا قرار دارند، ادامه داد: تصور اینکه فوتی ها یا بستری های ناشی از کرونا شامل برخی افراد خاص با بیماری زمینه ای یا سالمند هستند، اشتباه است.

وی یادآور شد: مهمترین مساله ای که مردم باید به آن تاکید داشته باشند این است که چنانچه علایم کرونا را در بدن خود مشاهده کردند از همان روز اول نباید بی خیال بوده و مراقبت خود را که دوران طلایی برای کنترل بیماری است، آغاز کنند.

وی افزود: بیماران از همان روزهای اول باید با استراحت و تغذیه درست و قرنطینه و مراقبت های درمانی و بهداشتی هم از گسترش بیماری به دیگران جلوگیری کرده و هم این بیماری را در خود کنترل کنند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار