مدیر کل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: حدود 800 گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در کشور با پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۱۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 30 October 2020

به گزارش تابناک ایلام، حامد ترکاشوند با اشاره به آیه قرآن کریم«وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»﴿۱۰۴﴾(و باید از میان شما گروهی باشند دعوتگر به خیر که به نیکی فرمان دهند و از نا شایستی( بدی) بازدارند و اینان رستگارانند) ، گفت: رویکرد جدید و پویاسازی این ستاد بر توجه بیش از پیش به این واجب الهی مغفول مانده و روش‌های جدید بایستی تبیین شود.

وی افزود: حدود 800 گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در کشور با پیگیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

مدیر کل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امروز ستاد با رویکرد مطالبه گری اجتماعی، معاونت فرهنگ و آموزش و رسانه وارد میدان شده و نیاز دارد که مسوولین استان به عنوان یک واجب الهی در این امر با ما همراهی کنند. 

وی ادامه داد: ان‌شاالله در این استان نیز معاون ستاد استان ایلام حجت الاسلام مطیری اهتمام بیشتری در تشکیل این گروه‌ها و در بحث مهم مطالبه گری واجتماعی داشته باشند و از همه دستگاه‌ها درخواست یاری و همراهی داریم.

ترکاشوند نیز به تبیین ۱۶ عرصه تخصصی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی اشاره کرد و افزود: 15 عرصه تخصصی در زمینه اداری، اقتصادی، بهداشت ودرمان،  تفریحات سالم و ورزش، اجتماعی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مسوولین، مهندسی و گردشگری است.

وی به دیگر عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد به فرموده امام راحل باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه با قدردانی از امام جمعه استان ایلام و ستاد امر به معروف استان از همکاری لازم این ستاد با مرکز کشور تشکر کردند و با اشاره بر اینکه این استان از دارای ظرفیت‌هایی است از نخبگان، حوزه، دانشجویان ولایی و انقلابی در این مسیر بسیار مهم درحوزه‌های مختلف استفاده شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار