تحلیل وتفسیر هایی از جنس قرینه سازی تاریخی و مشابهت سازی هایی که به جهت توجیه رفتار های زننده اخیر ،تابتوانند با تغییر شیوه اهانت ها و معاویه و عثمان سازی از رییس جمهور ،بر خلاف عتاب وتذکرصریح رهبری ،مسیر اهانت ها و توهین ها را با رنگ ولعاب دیگری دنبال نمایند.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 30 October 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با شکل گیری یک خط تخریبی بر علیه رییس جمهور و تبدیل مجلس به کانون توهین واهانت به رییس دولت ،مقام معظم رهبری در دیدار روز شنبه رییس جمهور واعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با ایشان در واکنش به این رفتارهای خارج از عرف و با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور.

همانگونه که در بیانات معظم له مشهود است با تاکید بر صراحت خود مبنی بر اینکه این کار غلط بود واین موضوع را به طور صریح اعلام می کنم ،به نوعی راه هرگونه تاویل وتفسیر های بعدی از سخنان خود را مسدود نمود .اما با این حال در فضای مجازی ورسانه های نزدیک به جریان مورد عتاب مقام معظم رهبری، تفسیرهای گوناگونی از سخنان ایشان در تقبیح رفتار زشت وزننده توهین به رییس جمهور ،از سوی همان گروه و توجیه رفتارهای خلاف شان سیاسی واخلاقی اشان را شاهدیم .

تحلیل وتفسیر هایی از جنس قرینه سازی تاریخی و مشابهت سازی هایی که به جهت توجیه رفتار های زننده اخیر ،تابتوانند با تغییر شیوه اهانت ها و معاویه و عثمان سازی از رییس جمهور ،بر خلاف عتاب وتذکرصریح رهبری ،مسیر اهانت ها و توهین ها را با رنگ ولعاب دیگری دنبال نمایند.

جدیدترین تاویل صورت گرفته از این دست را می توان در سخنان اخیر حجت الاسلام طائب جستجو کرد که در یک قرینه سازی تاریخی عجیب وقابل تامل  ،شرایط جاری کشور را با  روزهای پایان حکومت عثمان همسان دانسته و به شکل زیرکانه ای با پیش کشیدن موضوع جمع شدن مردم برای کشتن عثمان و برداشتن وی از قدرت ،تلاش نموده است که طرح اعدام روحانی از سوی یکی از نمایندگان را در همین راستا توجیه و حمایت رهبری از مسئولین کشوری را به گونه ای دیگر وبا اهداف مستتر در آن تبیین نمایند.

طائب گفته است :️شرایط امروز ما همانند روزهای پایانی حکومت عثمان است که حضرت امیر در آن روزی که فساد تمام جامعه اسلامی را فرا گرفته بود و مردم از سراسر حاکمیت اسلام به مدینه آمده بودند برای کشتن عثمان و برداشتن او از قدرت، امیرالمؤمنین در دفاع از عثمان بلند شد و حسنین (ع) و ابوالفضل(ع) و بنی هاشم را برای دفاع از او اعزام کرد،

اما وقتی بصیرت در بین مردم نباشد مانند کسی که در تاریکی راه میرود و نمیداند به چه سمتی میرود میگفتند چرا علی از عثمان دفاع میکند، دفاع امیرالمؤمنین دفاع از شخص عثمان نبود بلکه دفاع از اسلام بود.

امیرالمؤمنین قصد داشتند عثمان در قدرت باقی بماند تا یک اقدام صورت بپذیرد و آن اینکه عثمان والی های بلاد اسلامی را عوض کند و افراد مورد تایید اسلام را بگذارد تا حضرت زیر آن را امضا کند و مردم را آرام کند و امید به اصلاح شدن امور دهد.

یکی از آن والی های فاسد که باید توسط عثمان عزل میشد معاویه بود، نکته بسیار مهمی که معاویه باید به دست عثمان عزل میشد نه امیرالمؤمنین.

دفاع امروز ما از روحانی دفاع از انقلاب است نه شخص او، امروز روحانی همانند عثمان برای جبهه مقابل حق تبدیل به یک مهره سوخته شده است و بهترین حالت برای این جبهه حذف او است و ساختن پیراهن عثمان برای معاویه(متفکرین برجام) است.
روحانی مانند عثمان باید تا آخرین روز در قدرت بماند تا به یک سوال جواب بدهد و آن اینکه شما در طول ۸ سال ریاست جمهوری چه مشکلی از کشور را حل کردید و نتیجه اعمال شما در سطح زندگی مردم چه بوده است؟

امیرالمؤمنین میخواستند با بقای عثمان معاویه را نابود کنند و امروز ما میخواهیم با بقای روحانی تا روز آخر قدرت، معاویه امروز که متفکرین برجامی هستند را نابود کنیم، استیضاح رئیس جمهوری که بر اساس یک تفکر و ایدئولوژی روی کار آمده است درست نیست چرا که دشمن اصلی آن تفکر است نه شخص، ما باید آن تفکر را نابود کنیم ولی با استیضاح بحث و فضا عوض میشود شخص مسئول به ظاهر از بین میرود ولی آن تفکر به حیات خود ادامه میدهد.

استیضاح روحانی و جانشینی جهانگیری چه سودی دارد جز بهم ریختگی بیشتر اوضاع کشور.آیا مجلسی که زیر ۵۰ درصد مردم به او رای دادند مشروعیت لازم برای عزل دولتی که بالای ۵۰ درصد آرا را دارد خواهد داشت.

امروز بجای طرح استیضاح باید مجلس و همه دستگاه ها مانند س‌‌‌‌پ‌ا‌‌‌‌‌ه به میدان بیایند و از همه ظرفیت خود برای کنترل اوضاع تا انتخابات بعدی استفاده کنند.

بررسی عمیق سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از رییس جمهور در مقابل اهانت کنندگان نشان می دهد که ایشان در مقام بیان حرمت هتک رییس جمهور کشور اسلامی بوده وانچه را در این خصوص فرمودند بسیار صریح وشفاف بود به گونه ای که به هیچ تفسیر وتاویل بعدی در این خصوص نیاز نباشد .

در قرینه سازی تاریخی صورت گرفته از سوی طائب و پیش کشیدن موضوع حمایت امام علی (ع) از عثمان باید گفت آنچه که ما بعنوان پیروان این امام  بزرگ از مسلک ،رفتار وسکنات ایشان آموخته ایم ،جایگاه وشخصیت معنوی وسیاسی ایشان در آن دوران خیلی بالاتر از آن بود که بخواهد از حفظ یک شخص برای نابود کردن کردن شخص دیگری استفاده ابزاری نماید .

چرا که سیره امامان معصوم نشان می دهد که تا آخرین لحظات عمر دشمنانشان در صدد اصلاح و هدایت آنان بوده اند ،لذا چنین قرینه سازی پر اشتباه و سرتاسر خطایی با سیره ائمه اطهار ،خصوصا امام اول شیعیان در تضاد وتباین است واینگونه مشابهت سازی پر خطایی با اهداف سیاسی می تواند به مذهب ،اعتقادات وباورهای مردم اسیب جدی وارد آورد ،همانگونه که در چند دهه اخیر سیاست های نادرست به نام  دین و استفاده ابزاری از مذهب در راستای اهداف جریانی وحزبی لطمه های جبران ناپذیری به اعتقادات مردم وارد آورده است.

بنابراین باید گفت دفاع مقام معظم رهبری از شخص روحانی وجایگاه ریاست جمهوری امری شفاف وبدون نیاز به تاویل وتفسیرهای بعدی بوده و برخلاف قرینه سازی صورت گرفته از سوی طائب و امثالهم ،رهبری انقلاب با بینش وبصیرت بسیار بالای خود ودرک واقعی از چرایی بروز چنین رفتارهایی آن هم در دورانی که وحدت وانسجام ملی بیش از پیش احساس می شود در حمایت از رییس جمهور گام برداشته اند.

با این حال وبا وجود صراحت رهبری واعلام حرمت توهین به مسئولین کشوری ،اصرار عده ای به ظاهر ولایتمدار که اتفاقا فرسنگ ها از ولایت پیش افتاده اند بر تبیین غلط مواضع رهبری جای تامل وبررسی دارد .بدیهی است اصرار بر توهین به رییس جمهور از طریق تغییر راهبردها به مشابهت سازی تاریخی با وجود اعلام حرام بودن آن از سوی ولی فقیه را می توان عناد این گروه با ولایت قلمداد کرد.

بی گمان مقایسه دفاع رهبری از رییس جمهور با دفاع علی (ع) از عثمان و تحلیل ارایه شده در این خصوص با توجه به شرایط کنونی و انطباق با شرایط آن دوران صحیح نبوده و به نوعی می توان آن را تفسیر رای عده ای در راستای نیل به اهداف جریانی وحزبی به حساب آورد .رفتاری که می تواند به سان قیچی ای برنده هم سیاست وهم دیانت را تکه پاره نماید.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
حرفهای ایشان بسیار دقیق بود و ربطی به هتک حرمت نداشت
Alireza
|
United States
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
جانبدارانه این پست شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
متاسفانه باز امام علی کاری نمی کند جز صبر و متاسفانه باز صفین و یزید و فرزند برومند امام علی و احتمالا کربلا و بعد حکومت آموزان و
طایب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
اولا آقای طائف ادعا کردند احمد نژاد جاسوس اسرائیل است کسی قبل منتقدین احمدنزهد را کافر ذندیق ملحد وابسته مجازات سنگین می دانست ادعا کرد او جاسوس اسرائیل اسا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
چرا باید در کشور اجازه بدن کسی مثل طائب اینگونه سخن تفرقه آمیزی بزنه ؟جای تعجب داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار