مدیر کل پدافند غیر عامل استان ایلام گفت: ۱۱ کارگروه و چند قرارگاه از جمله قرارگاه سایبری وظیفه رصد و پایش تهدیدات را بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 29 October 2020

فهد کمالوندی گفت: پدافند غیرعامل ریشه در تاریخ بشر دارد و همزاد با بشر است؛ نگاه‌ها به این حوزه باید بیشتر شود چرا که مهمترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی و تاب آوری در برابر تهدیدات همین موضوع پدافند غیر عامل است؛ ۱۱ کارگروه و چند قرارگاه از جمله قرارگاه سایبری نیز وظیفه رصد و پایش تهدیدات را انجام می‌دهند. 

وی افزود: توجه به مباحث و مفاهیم پدافند غیرعامل نیازمند همکاری همه جانبه نهادهای حاکمیتی دولت و نهادهای مدنی از جمله سمن‌ها و رسانه‌هاست چرا که موضوع مورد بحث در پدافند غیرعامل موضوعاتی فراگیر مهم و اساسی است. 

مدیرکل پدافند غیر عامل ایلام تصریح کرد: از منظر تشکیلاتی در استان‌ها باید گفته شود استاندار رئیس شورای پدافند غیرعامل استان است و در سطح شهرستان‌ها فرمانداران این نقش را بر عهده دارند.

کمالوندی گفت: انجام رزمایش نشست گازهای شیمیایی، رزمایش زیستی و تست مولدهای برق از برنامه‌های مهم هفته پدافند غیر عامل دانست که در استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: راهکار اصلی و اساسی پایش تهدیدات و ارائه راهکار برای حل آن‌ها تدوین سناریو و انجام رزمایش‌هاست و هرساله رزمایش‌های متعددی برگزار می‌شود از جمله رزمایش قطع برق رزمایش در حوزه سایبری و... که پس از انجام رزمایش راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ 5 الی 12 آبان ماه به‌ عنوان هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار